skip to Main Content
1

ΤΟ ΝΕΟ ΕΣΠΑ & ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ

Άρθρο του υποψηφίου Προέδρου για το Επιμελητήριο Σπύρου Γασπαρινάτου

Πριν λίγες ημέρες προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης το νέο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για τις νέες τουριστικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα το οποίο απευθύνεται στον τομέα του Τουρισμού, δηλαδή τον οικονομικό άξονα της Κεφαλονιάς κ΄της Ιθάκης.

Σε αυτή τη δράση χρηματοδοτούνται αρκετές τουριστικές δραστηριότητες τις οποίες έχουν ανάγκη τα νησιά μας και θα προσφέρουν πολλές νέες θέσεις εργασίας. Είναι ευκαιρία για πολλούς ανθρώπους να βοηθηθούν ουσιαστικά και να κερδίσουν αυτήν την χρηματοδότηση που τους χρειάζεται.

Είναι επίσης ευκαιρία να αναρωτηθούμε όλοι κατά πόσο μέχρι σήμερα η ενημέρωση από το Επιμελητήριο ήταν επαρκής και ουσιαστική ή απλά μία παρουσίαση για να βγάλουν οι υπεύθυνοι την υποχρέωση.

Ένα σύγχρονο Επιμελητήριο το οποίο θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τα μέλη του, δεν στέκεται απλά σε μία παρουσίαση. Αυτό μπορούν να το κάνουν και μόνοι τους οι επαγγελματίες διαβάζοντας την προκήρυξη στο διαδίκτυο. Δεν πληρώνουν οι επαγγελματίες συνδρομές απλά για να τους ενημερώνουν σε μια αίθουσα μία φορά το χρόνο. Δεν πρέπει να ζητούν επίμονα από το Επιμελητήριο κάτι το οποίο είναι υποχρέωσή του!

Ένα σύγχρονο Επιμελητήριο, όπως το φανταζόμαστε όλοι εμείς οι οποίοι προσερχόμαστε σε αυτές τις εκλογές με το «Νεο Επιμελητήριο», δεν θα μένει απλά σε μία συνάντηση στο Αργοστόλι. Δεν θα περιμένει τον επαγγελματία να έρθει να το βρει αλλά το αντίστροφο.

Ένα νέο Επιμελητήριο, ένα καλύτερο Επιμελητήριο, μετά την προκήρυξη του ΕΣΠΑ θα έπρεπε:

  • Να αναλύσει τις δράσεις βάση της ζήτησης της αγοράς και βάσει των οικονομικών μεγεθών ώστε να παρουσιάσει στα μέλη του εκείνες τις δράσει οι οποίες θα είναι οι πιο επικερδείς. Πρέπει να βοηθήσουν τους επαγγελματίες στην επιλογή της δράσης η οποία ταιριάζει στα νησιά μας και υπάρχει ζήτηση και να τους αποτρέψουν από λανθασμένες επιλογές οι οποίες είτε επιδοτηθούν είτε όχι θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο μέλλον.
  • Στην συνέχεια πρέπει να προγραμματιστούν ενημερώσεις για το πρόγραμμα ανά περιοχή. Δεν μπορούμε να ζητάμε την ψήφο από μέλη που βρίσκονται σε όλη την Κεφαλονιά κ΄την Ιθάκη και στη συνέχεια να πραγματοποιούνται όλες οι δράσεις στο Αργοστόλι. Πρέπει το Επιμελητήριο, εκτός από το Αργοστόλι, να βρει τους επαγγελματίες και στην Πύλαρο και στο Ληξούρι και στην Έρισσο και στο Βαθύ και στο Σταυρό και στη Σάμη και στον Πόρο και σε κάθε περιοχή όπου υπάρχουν επαγγελματίες. Ας μην ξεχνάμε ότι η περιφέρεια είναι ο βασικός μοχλός του Τουρισμού στα νησιά μας.
  • Έπειτα, πρέπει να αναλύσει στους ενδιαφερόμενους βήμα-βήμα την διαδικασία ένταξης στο ΕΣΠΑ και ποιες πρέπει να είναι οι κινήσεις τους. Σήμερα θεωρούμε δεδομένο ότι οι ντόπιοι επαγγελματίες έχουν εξειδικευμένες γνώσεις αναπτυξιακών προγραμμάτων και επενδυτικών πλάνων. Δεν είναι όμως έτσι. Εάν θέλουμε από τα προγράμματα να επωφελούνται όλοι, τότε όλοι πρέπει να ενημερωθούν λεπτομερώς για τις διαδικασίες. Πρέπει το Επιμελητήριο να δημιουργήσει ομάδες εργασίας οι οποίες θα εστιάσουν στον κάθε κλάδο και στα μέλη που το απαρτίζουν. Είναι άλλα τα ζητούμενα και η τεχνογνωσία για την ίδρυση ενός τουριστικού γραφείου και άλλα τα ζητούμε στην ίδρυση καταλυμάτων.
  • Για το τέλος έχω αφήσει το πρώτο και πιο σημαντικό βήμα το οποίο είναι η ενημέρωση των μελών για όλα τα παραπάνω. Τη σημερινή εποχή όπου η επικοινωνία είναι το πιο εύκολο πράγμα για κάποιο λόγο ελάχιστοι είναι αυτοί που ενημερώνονται στην Κεφαλονιά κ΄την Ιθάκη για τα νέα προγράμματα. Τα βήματα που πρέπει να κάνει το Επιμελητήριο για να ενημερωθούν όλα τα μέλη του είναι τα εξής:

 

  • Τηλέφωνο από τους εργαζόμενους του Επιμελητηρίου σε όλα ανεξαιρέτως τα μέλη. Σε όλα τα 4.300 περίπου μέλη που απαρτίζουν το Επιμελητήριο και είναι αυτοί που με τις συνδρομές τους στηρίζουν αυτό τον τόσο σημαντικό θεσμό.
  • Δελτίο τύπου στα τοπικά μέσα ενημέρωσης
  • Ενημέρωση μέσω Social Media
  • Newsletter στα μέλη του

Σε διάστημα 10 ημερών δεν πρέπει να υπάρχει κανένα μέλος του Επιμελητηρίου το οποίο δεν θα έχει μάθει για το νέο ΕΣΠΑ ή για οποιαδήποτε νέα επιδότηση που προκηρύσσεται.

 

Όλα τα παραπάνω τα οποία για άλλα Επιμελητήρια είναι αυτονόητα, για το δικό μας Επιμελητήριο δυστυχώς είναι ζητούμενα και φαντάζουν αδύνατα. Όλα τα παραπάνω και περισσότερα αποτέλεσαν την αιτία για να μαζευτεί μία νέα ομάδα αποφασισμένη να αλλάξει το Επιμελητήριο και ελπίζω πραγματικά ότι οι επαγγελματίες των νησιών μας θα αποτελέσουν οι ίδιοι με τη στήριξή τους την αλλαγή που όλοι θέλουμε.

 

Με εκτίμηση 

ΓΙΑ ΤΟ «ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ»

ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΣ 

 

 

 

 

 

Back To Top