skip to Main Content
An 230

Η ανασκόπηση της χρονιάς μέσα από την πένα του www.poulatakefalonias.gr

Σε λίγες ώρες εκπνέει μια ακόμη δύσκολη σε όλα τα επίπεδα χρονιά και το poulatakefalonias επιχειρεί να σας παρουσιάσει τα σημαντικότερα γεγονότα που απασχόλησαν κατά τη διάρκεια της το χωριό μας, έτσι όπως τα αναδείξαμε μέσα από τα ρεπορτάζ και τα άρθρα μας.

Χωρίς λοιπόν χρονολογική σειρά ή κατ’ ανάγκη σπουδαιότητα, τα κύρια γεγονότα της χρονιάς για τα Πουλάτα ήταν τα εξής:

Οι πλημμύρες του Σεπτέμβρη

Η θεομηνία που έπληξε στις 25 Σεπτεμβρίου το χωριό μας, αλλά και ολόκληρη την Κεφαλλονιά και που προκάλεσε καταστροφές σε δρόμους, κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους, ανέδειξε με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο ένα από τα βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Πουλάτα. Αυτό της έλλειψης αντιπλημμυρικών έργων στο ρέμα που διασχίζει το χωριό μας.

Η υπερχείλιση του ρέματος και οι συνεπακόλουθες ζημίες, έστρεψαν το ενδιαφέρον των τοπικών αρχών στο χωριό μας το οποίο επισκέφθηκαν η Βουλευτής, ο Αντιπεριφερειάρχης, εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής και κομμάτων. Όλοι υποσχέθηκαν ότι θα πιέσουν προς την κατεύθυνση της αποζημίωσης των πληγέντων, της αποκατάστασης των ζημιών και της κατασκευής νέας γέφυρας στη θέση Μιχαλιτσάτο που θα πληροί τους κανόνες αντιπλημμυρικής προστασίας.

Μετά από τρεις και πλέον μήνες και παρά την ανοικτή επιστολή που επέδωσε στις 8 Οκτωβρίου αντιπροσωπεία των κατοίκων στους αρμοδίους φορείς στο Αργοστόλι, οι αποζημιώσεις δεν έχουν δοθεί, οι ζημίες έχουν αποκατασταθεί μερικώς, ενώ για την κατασκευή ή έστω τη μελέτη κατασκευής της νέας γέφυρας, ούτε συζήτηση. Ας ελπίσουμε ότι με το νέο χρόνο, οι υποσχέσεις δεν θα μείνουν τελικά λόγια…

Η επαναλειτουργία του Αγίου Σπυρίδωνα

Μέσα σε κλίμα έντονης συγκινησιακής φόρτισης και με την πρέπουσα εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια, τελέστηκε για πρώτη φορά μετά από 62 ολόκληρα χρόνια θεία λειτουργία στον ιστορικό ναό του Αγίου Σπυρίδωνα.

Πλήθος πιστών από το χωριό μας και τη γύρω περιοχή, παρακολούθησε τόσο τον εσπερινό στις 10 Αυγούστου, όσο και την πρωινή λειτουργία την επομένη, παραμονή και ανήμερα της εορτής του Αγίου Σπυρίδωνα αντίστοιχα, στη μνήμη του θαύματος της διάσωσης της Κέρκυρας από την επιδρομή των Τούρκων το 1716. Μετά τον εσπερινό μάλιστα, ακολούθησε δείπνο που παρέθεσαν οι ιδιοκτήτες του ναού στους παρεβρισκόμενους.

Στον υπέροχο διατηρητέο ναό του 18ου αιώνα που αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εκκλησιαστικά μνημεία της Κεφαλλονιάς, έχουν πραγματοποιηθεί έργασίες αποκατάστασης και συντήρησης και σύντομα πρόκειται να ανοίξει τις πύλες του στο ευρύ κοινό…

4η βραδιά νεολαίας Πουλάτων

Με μεγάλη επιτυχία οργανώθηκε την Κυριακή 9 Αυγούστου η ετήσια βραδιά νεολαίας Πουλάτων στον προαύλιο χώρο του πρώην κοινοτικού καταστήματος. Η εκδήλωση που έχει γίνει πλέον θεσμός για τα πολιτιστικά δρώμενα του χωριού μας, οργανώθηκε για 4η συνεχόμενη χρονιά για όλους τους νέους των Πουλάτων, καθώς και για όσους αισθάνονται νέοι, με το γλέντι να περιελαμβάνει ψητά, ποτά και χορό μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Στην εκδήλωση μάλιστα παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Δήμου Κεφαλλονιάς και το προεδρείο του Συλλόγου ο Άγιος Παντελεήμων. Το ραντεβού ανανεώθηκε για τον Αύγουστο του 2016 με ακόμη μεγαλύτερο κέφι και διάθεση για διασκέδαση…

Εκλογές & Δημοψήφισμα

Το πρώην κοινοτικό γραφείο των Πουλάτων φόρεσε τρείς φορές τα καλά του για να υποδεχθεί τους εκλογείς του χωριού μας κατά τη διάρκεια του χρόνου. Στις 26 Ιανουαρίου και στις 20 Σεπτεμβρίου ελέω εθνικών εκλογών και στις 5 Ιουλίου για το περίφημο πλέον δημοψήφισμα.

Οι 331 εγγεγραμένοι ψηφοφόροι άσκησαν το εκλογικό τους δικαίωμα στο κοινοτικό γραφείο, καθώς το δημοτικό μας σχολείο δυστυχώς είναι εντελώς ακατάλληλο για οποιαδήποτε χρήση.

Το ποσοστό συμμετοχής και στις τρεις διαδικασίες κυμάνθηκε περίπου στο 50%, ήταν και πάλι με διαφορά το υψηλότερο σε ολόκληρη τη Δημοτική Ενότητα Σάμης, αλλά και ένα από τα υψηλότερα στην Κεφαλλονιά…

Η εορτή του Αγίου Παντελεήμονα

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος εορτάστηκε με λαμπρότητα, αλλά και τη δέουσα εκκλησιαστική τάξη, ο πολιούχος του χωριού μας Άγιος Παντελεήμων. Τον πανηγυρικό εσπερινό, αλλά και την πρωινή θεία λειτουργία στις 26 και 27 Ιουλίου, παρακολούθησε πλήθος πιστών, πολλοί εκ των οποίων προσέφεραν αρτοκλασίες υπέρ υγείας των ιδίων και των οικογενειών τους.

Δυστυχώς όμως, λόγω της συμμετοχής της Τοπικής Κοινότητας Πουλάτων στο πένθος για τον αδόκητο θάνατο του Μητροπολίτη Κεφαλληνίας κυρού Γεράσιμου, αναβλήθηκε το παραδοσιακό πανηγύρι στην πλατεία του χωριού μας. Ελπίζουμε ότι οι συνθήκες τον επόμενο χρόνο θα ευνοήσουν ώστε να γλεντήσουμε διπλά!

Tο poulatakefalonias.gr στον αέρα του διαδικτύου

Μετά από ένα και πλέον χρόνο έρευνας, συγγραφής και τεχνικής προετοιμασίας, το www.poulatakefalonias.gr είναι από τις 8 Αυγούστου στον αέρα του διαδικτύου.

Στόχος μας ήταν και παραμένει η προβολή του χωριού μας, της ιστορίας του, των παραδόσεων, των αξιοθέατων, των ανθρώπων του και των δραστηριοτήτων τους. Ταυτόχρονα, η ανάδειξη των προβλημάτων του και η άμεση και αντικειμενική ενημέρωση για ότι μικρό ή μεγάλο συμβαίνει στο χωριό μας

Συνέβησαν και αυτά…

– Οι συχνές βλάβες στο δίκτυο ύδρευσης του χωριού μας, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες…

– Η σφοδρή χαλαζόπτωση που στις 4 Αυγούστου προκάλεσε ζημίες σε ελαιόδεντρα, αμπέλια και κηπευτικά…

– Ο ιδιαίτερα αισθητός και στο χωριό μας σεισμός που έπληξε το Νοέμβρη τη γειτονική μας Λευκάδα…

– Το ξήλωμα της παιδικής χαράς από συνεργείο του Δήμου, καθώς κρίθηκε ότι δεν πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης…

– Η γενική συνέλευση του Εκπολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου “Ο Άγιος Παντελεήμων” και η εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου…

– Μια πρώτη, δειλή αλλά ελπιδοφόρα ιδιωτική προσπάθεια ανάδειξης των προσεισμικών Πουλάτων που ελπίζουμε να βρεί μιμητές…

Το χωριό μας, ως μια μικρή αλλά ζωντανή κοινότητα είχε κατά τη διάρκεια του 2015 ευχάριστες και δυσάρεστες στιγμές που προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε με αντικειμενικότητα, όπως επίσης χαρούμενα αλλά και θλιβερά κοινωνικά γεγονότα που για λόγους σεβασμού της ιδιωτικόκητας έχουμε επιλέξει να μην προβάλουμε…

Αποχαιρετούμε λοιπόν για πάντα το χρόνο που φεύγει και όσα κουβαλούσε μαζί του και υποδεχόμαστε το 2016 με ελπίδα και αισιοδοξία για καλύτερες μέρες σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο