skip to Main Content

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΕΦ/ΝΙΑΣ & ΙΘΑΚΗΣ

Αγαπητοί φίλοι της ενημέρωσης,

Σας καλωσορίζω σε μία ακόμη συνέντευξη τύπου – την τελευταία του 2015 – προκειμένου να επικοινωνήσουμε τα ζητήματα της επικαιρότητας αλλά και για να κάνουμε μία μικρή ανασκόπηση στη χρονιά που μας πέρασε. Μία χρονιά με πυκνές πολιτικές εξελίξεις, μία χρονιά με σκληρές μάχες αλλά και με σκληρούς συμβιβασμούς.

Όπως όλοι γνωρίζετε, το 2015 ξεκίνησε με μία εκλογική διαδικασία. Ο ελληνικός λαός πήγε για πρώτη φορά αριστερά και αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για το ξεκίνημα μιας επίπονης και μακράς διαπραγμάτευσης που είχε διάρκεια επτά μηνών. Με γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, τη στήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων και της απασχόλησης, τη διεύρυνση του κοινωνικού κράτους και την προστασία της δημόσιας περιουσίας για πρώτη φορά ελληνική κυβέρνηση έδωσε αυτή τη μάχη με διεθνή διάσταση, δημιουργήθηκαν ρήγματα στο σκληρό πυρήνα της ευρωπαϊκής ελίτ και από μέρος του προβλήματος η Ελλάδα έγινε μέρος της λύσης.

Παράλληλα, όλο αυτό το διάστημα της σκληρής διαπραγμάτευσης και παρά τις πρωτοφανείς συνθήκες εκβιασμών και χρηματοπιστωτικής ασφυξίας – πρακτική του σχεδίου που απεργαζόντουσαν για εμάς χωρίς εμάς ακραίοι συντηρητικοί κύκλοι στην Ευρώπη – πήραμε τις πρωτοβουλίες εκείνες που χρειαζόντουσαν και νομοθετήσαμε μία σειρά νόμων που λειτούργησαν θεραπευτικά ως προς την πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία 6 χρόνια.

Όταν θεωρήσαμε ότι η εντολή που είχαμε λάβει στις 25 Γενάρη εξαντλήθηκε, προσφύγαμε εκ νέου στις κάλπες. Ήταν η πρώτη φορά που στη χώρα μας γινόντουσαν εκλογές μετά από μία συμφωνία και όχι πριν. Προχωρήσαμε σε εκλογές με όλα τα χαρτιά ανοιχτά, με πολιτικό και προσωπικό κόστος. Ο ελληνικός λαός γνώριζε το κείμενο της συμφωνίας και επέλεξε εμάς για να τη διαχειριστούμε. Ο ελληνικός λαός μας επέλεξε για 3η φορά μόνους απέναντι σε όλο το πολιτικό κατεστημένο που ήταν ενωμένο εναντίον μας.

Έτσι λοιπόν έχοντας αφήσει πίσω μας τις συμπληγάδες πέτρες της διαπραγμάτευσης, αναλάβαμε να διαχειριστούμε μία συμφωνία και με δύσκολα μέτρα. Αναλάβαμε να φέρουμε εις πέρας ένα δύσκολο πρόγραμμα εκπονώντας ένα παράλληλο πρόγραμμα με κοινωνικό πρόσημο προκειμένου να οδηγηθούμε στην έξοδο αυτού του φαύλου κύκλου της ύφεσης και της λιτότητας. Σε αυτή την προσπάθεια δεν είμαστε μόνοι. Τα αποτελέσματα των εκλογών σε Πορτογαλία και Ισπανία μας δικαιώνουν. Μας δείχνουν ότι δεν είμαστε μόνοι σε αυτήν τη μάχη όπου μέχρι προχθές οι συσχετισμοί ήταν εντελώς άνισοι και εναντίον μας. Η Ευρώπη αλλάζει και ο ελληνικός λαός έχει συμβάλει αποτελεσματικά. Το Φεβρουάριο ακολουθούν οι εκλογές της Ιρλανδίας και έτσι σταδιακά αποδομείται ο σκληρός συντηρητικός πυρήνας της Ευρώπης που τάσεται υπέρ της λιτότητας ενώ ο Ιταλός πρωθυπουργός, με αφορμή το αποτέλεσμα των ισπανικών εκλογών, σημείωσε πως «όποιος υποστηρίζει τη λιτότητα φαίνεται να χάνει τη δουλειά του»…

 

Μαζί με αυτήν τη νέα δύσκολη προσπάθεια κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και να διαχειριστούμε ένα ζήτημα εξαιρετικής σημασίας που μας υπερβαίνει όλους μας και που θέτει διαφορετικές προτεραιότητες απ’ αυτές της οικονομίας. Αναφέρομαι βεβαίως στο προσφυγικό ζήτημα για το οποίο η χώρα μας, και συγκεκριμένα τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, προσέφεραν μαθήματα ανθρωπισμού σε όλο τον κόσμο. Το νόημα της αλληλεγγύης υλοποιήθηκε στην πράξη στα νησιά μας δείχνοντας έτσι το δρόμο γι’ αυτό που κάποτε αποτελούσε ευρωπαϊκό όραμα και που εμείς ως κυβέρνηση υποστηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να επανέλθει στο προσκήνιο. Ακόμη, είναι γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί δύναμη σταθερότητας και ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής  και έχει συμβάλει στον τερματισμό των συρράξεων και των εμφύλιων συγκρούσεων με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

 

Στα πλαίσια της διαχείρισης της νέας συμφωνίας, η κυβέρνηση κλήθηκε να ανακεφαλοποιήσει τις τράπεζες. Σε αυτό το εγχείρημα, το οποίο στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, αξίζουν να σημειωθούν ορισμένα πολύ σημαντικά σημεία τα οποία πετύχαμε.

  • Έγκαιρη ανακεφαλαιοποίηση των σημαντικών τραπεζών με την οποία διασφαλίστηκε η χρηματοπιστωτική σταθερότητα και μέσω αυτής η προοπτική επανεκκίνησης της αναπτυξιακής διαδικασίας και εξασφάλιση των καταθέσεων.
  • Διασφάλιση ενεργητικού ρόλου του Δημοσίου στη λειτουργία των τραπεζών.
  • Η προσέλκυση ιδιωτών μετόχων μείωσε σημαντικά την ανάγκη για κρατική ενίσχυση(μόλις 5,7 δις € έναντι των 25 δις € που είχαν αρχικά προβλεφθεί).
  • Τέλος πρέπει να τονιστεί ότι για πρώτη φορά συνδέθηκε η επιτυχής ανακεφαλαιοποίηση του τραπεζικού τομέα με τη διαμόρφωση ενός συνολικού πλαισίου διαχείρισης των μη εξυπηρετούμενων δανείων ώστε να εκμηδενιστεί η πιθανότητα ανάγκης και νέας ανακεφαλαιοποίησης στο μέλλον.

 

Μιλώντας για μη εξυπηρετούμενα δάνεια, πρέπει να αναφέρουμε ότι και σε αυτό το δύσκολο και περίπλοκο ζήτημα πετύχαμε ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση διαμόρφωσης ενός ολιστικού πλαισίου οριστικής εξυγίανσης του τραπεζικού συστήματος από το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων. Η κυβέρνηση εξασφάλισε ότι θα υπάρξει ειδική μεταχείριση για τα στεγαστικά δάνεια πρώτης κατοικίας, τα δάνεια προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα καταναλωτικά.

 

Και έρχομαι τώρα στην ψήφιση του προϋπολογισμού που ήταν κατά τη γνώμη μου ένα αποτύπωμα της προσπάθειας που γίνεται στο κυβερνητικό επιτελείο για την όσο το δυνατόν δίκαιότερη κατανομή των βαρών, για την υποστήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων και για τη διεύρυνση του κοινωνικού κράτους. Με τον προϋπολογισμό του 2016 που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. ενισχύεται για πρώτη φορά μετά από χρόνια ο Κοινωνικός Προϋπολογισμός κατά 823 εκατομμύρια. Επιτρέψτε μου να σας αναφέρω ορισμένα μόνο από τα σημεία στα οποία μεταφράζεται αυτή η ενίσχυση :

  • Παρέχεται κάρτα ανασφάλιστων και δωρεάν πρόσβαση στα νοσοκομεία, κάλυψη των ανασφάλιστων υπερηλίκων, δωρεάν μετακίνηση ανέργων στα ΜΜΜ και επέκταση του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
  • Το πρώτο τρίμηνο του 2016 εισάγεται στα σχολειά μας ο θεσμός των «δεκατιανών» στα δημοτικά σχολεία.
  • Μετά από 5 χρόνια θα γίνουν, επιτέλους, προσλήψεις στον χώρο της Υγείας, προκειμένου να καλυφθούν μεγάλες ελλείψεις νοσηλευτικών ιδρυμάτων. 985 άμεσες προσλήψεις, ενώ θα ακολουθήσουν άλλες 2.440.
  • Αυξάνουμε την επιχορήγηση στα νοσοκομεία κατά 300 εκ.€
  • Εξοικονομούμε απ’ τα καρτέλ φαρμάκου και προμηθειών για να στηρίξουμε την καθολική και υψηλού επιπέδου περίθαλψη όλων των πολιτών.

 

 

 

Εδώ πρέπει να τονίσουμε τις δύο σημαντικές πρωτιές της χώρας μας καταφέρνοντας να είμαστε πρώτοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την απορρόφηση των κονδυλίων του προηγούμενου ΕΣΠΑ (97,1%) και πρώτοι στο εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου για το σύνολο των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ, οι μόνοι δηλαδή που μπορούμε να υποβάλλουμε από τώρα αιτήματα πληρωμής για όλα τα προγράμματα.

Στις άμεσες προτεραιότητες του νέου χρόνου είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας ψήφισης των μέτρων για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου, που αποτελεί αφετηρία του λεγόμενου «παράλληλου προγράμματος». Επίσης  για την ομαλή εξέλιξη της αξιολόγησης και της διαπραγμάτευσης για την αναδιάρθρωση του χρέους είναι η ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων μέτρων με νομοθέτηση του συγκεκριμένου πλαίσιου για τα «κόκκινα δάνεια», την εξασφάλιση α’ κατοικίας, τα καταναλωτικά και αυτά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ακόμη απαιτείται η θεσμοθέτηση ενός βιώσιμου ασφαλιστικού συστήματος χωρίς μείωση των συντάξεων μετά τις 11 μειώσεις που έχουν υποστεί, μετά το κούρεμα των αποθεματικών τους (PSI) και τα εκρηκτικά ποσοστά τις ανεργίας.

Ακολουθούν τα κυριότερα νομοθετήματα του 2015 σε τίτλους καθώς κι οι νομοθετικές προτεραιότητες έτσι όπως τις έθεσε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο ο Πρωθυπουργός για το νέο έτος :

 

20-03-2015 [4320/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4320 Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις.

-22-03-2015 [4321/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4321 Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

-28-03-2015 [Π.Ν.Π. της 27.3.2015/2015] Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 27ης Μαρτίου 2015 Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.

-28-04-2015 [4322/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4322 Μεταρρυθμίσεις ποινικών διατάξεων, κατάργηση των καταστημάτων κράτησης Γ’ τύπου και άλλες διατάξεις.

-30-04-2015 [4324/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4324 Ρυθμίσεις θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του κ.ν. 2190/1920 και άλλες διατάξεις.

-12-05-2015 [4325/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4325 Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης – Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση. Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις

-14-05-2015 [4326/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4326 Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις.

-15-05-2015 [4328/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4328 Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (Α’ 35) και άλλες διατάξεις

-27-08-2015 [Π.Ν.Π. της 26.8.2015/2015] Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 26ης Αυγούστου 2015 Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

-30-10-2015 [4339/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4339 Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης – Ίδρυση συνδεδεμένης με την Ε.P.T. Α.Ε. ανώνυμης εταιρίας για την ανάπτυξη δικτύου επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής − Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ. Τ.) − Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, Οργάνωση της Επικοινωνιακής Διπλωματίας − Σύσταση Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας και Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης – Τροποποίηση διατάξεων του Ν. 4070/2012 (Α 82) και άλλες διατάξεις.

-02-11-2015 [4340/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4340 Για το πλαίσιο ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών.

-20-11-2015 [4346/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4346 Επείγουσες ρυθμίσεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις

-05-12-2015 [4351/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4351 Bοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις

-08-12-2015 [4352/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4352 Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2016.

-17-12-2015 [4354/2015] NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4354 Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

-21-12-2015 [4355/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4355 Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2014/60/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15ης Μαΐου 2014 σχετικά με την επιστροφή πολιτιστικών αγαθών, που έχουν απομακρυνθεί παράνομα από το έδαφος κράτους-μέλους και άλλες διατάξεις.

-24-12-2015 [4356/2015] ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4356 Σύμφωνο συμβίωσης, άσκηση δικαιωμάτων, ποινικές και άλλες διατάξεις

 

Προτεραιότητες Κυβερνητικού Σχεδιασμού για το 2016:

 

Πρώτη δράση,  η εφαρμογή, της υλοποίησης ενός νόμου που ήδη έχουμε ψηφίσει και δεν υλοποιούμε, διότι θέλουμε να προχωρήσουμε συναινετικά. Πρέπει να γίνει σαφές ότι ακόμα και αν δεν υπάρξει συναίνεση, εμείς θα προχωρήσουμε. Αναφέρομαι στην υποχρέωσή μας να υλοποιήσουμε το νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή για τις τηλεοπτικές άδειες. Εμείς θα προχωρήσουμε, επιδιώκοντας τη συναίνεση των κομμάτων, ώστε να υπάρξει νόμιμη συγκρότηση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου. Οι τηλεοπτικές άδειες θα αποδοθούν με τρόπο διαφανή και νόμιμο, για πρώτη φορά στον τόπο μας. Η διαδικασία της δημοπράτησης των αδειών θα ξεκινήσει, θα διεξαχθεί, το δεύτερο δεκαήμερο του Γενάρη. Θα μπει μια τάξη, σύμφωνα με τον νόμο, αλλά θα εισρεύσουν και χρήματα στο δημόσιο ταμείο που τόσο ανάγκη έχουμε να εισρεύσουν.

Δεύτερη δράση: Η κατάθεση του νέου αναπτυξιακού νόμου. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα κατατεθεί τον Γενάρη και θα επιδοτεί, κατά προτεραιότητα, την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας με αιχμές τους τομείς της νέας τεχνολογίας και της καινοτομίας. Το λεγόμενο «αγροτοδιατροφικό σύμπλεγμα» και τις εξωστρεφείς παραγωγικές δραστηριότητες. Παράλληλα, μέσα στον επόμενο μήνα, με αίτηση προς την Τράπεζα της Ελλάδας, μετεξελίσουμε  το ΕΤΕΑΜ σε αναπτυξιακό ταμείο, με στόχο να λειτουργήσει ως δημόσια αναπτυξιακή τράπεζα.

 

Τρίτη δράση: Η κατάθεση του νομοσχεδίου για τη ριζική μεταρρύθμιση της δημόσιας διοίκησης που είναι ήδη έτοιμο και προβλέπει νέο σύστημα αξιολόγησης, νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων και νέο πλαίσιο για την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων.

Τέταρτη δράση: Η ψήφιση των ρυθμίσεων για την κάρτα ανασφάλιστων, αλλά και η προώθηση μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στο χώρο της υγείας με τη θεσμοθέτηση ενός νέου, αποτελεσματικού και καθολικού συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας.

Πέμπτη δράση: Η κατάθεση του σχεδίου-νόμου για την κοινωνική οικονομία και την κοινωνική επιχειρηματικότητα που στοχεύουμε να γίνει τον Φλεβάρη. Σας θυμίζω ότι μέχρι σήμερα με το νόμο του 2011 η κοινωνική οικονομία περιόριζε την ένταξη στην οικονομική δραστηριότητα των ευπαθών και ευάλωτων ομάδων, κυρίως στον τομέα παροχής υπηρεσιών.

Έκτη δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την έρευνα που είναι ήδη έτοιμο εδώ και καιρό. Ένα νομοσχέδιο που αλλάζει τους όρους χρηματοδότησης της έρευνας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και μπορεί να αποτελέσει ένα κρίσιμο αναπτυξιακό εργαλείο, για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε ένα πολύ σημαντικό δυναμικό κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, που είναι το επιστημονικό μας δυναμικό, οι Έλληνες ερευνητές, οι νέοι ερευνητές. Να σταματήσουμε δηλαδή αυτή τη μάστιγα της μετανάστευσης του πιο υψηλά εκπαιδευμένου και εξειδικευμένου προσωπικού.

Έβδομη δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την παραγωγή των ιδιωτικών και δημόσιων έργων. Θυμίζω ότι τις βασικές αρχές του, τις έχουμε ήδη παρουσιάσει. Είναι έτοιμο νομοσχέδιο, με το οποίο αλλάζουμε ριζικά το σύστημα έργων με τις εξής τρεις βασικές καινοτομίες: Πρώτον, το ενιαίο ηλεκτρονικό σύστημα για τις αδειοδοτήσεις δημόσιων έργων, όλων των έργων και όλων των ειδών. Δεύτερον, το ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης έργων και όλων των συντελεστών των έργων. Τρίτον, ηλεκτρονικά συστήματα χρέωσης διοδίων, ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση, ώστε ο καθένας που μπαίνει σε μια εθνική οδό, να πληρώνει ανάλογα με το πόσο τη χρησιμοποιεί, ανάλογα με την απόσταση που διανύει.

Όγδοη σημαντική δράση είναι η κατάθεση του νομοσχεδίου για την ανάθεση και εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων που εισάγει τον σαφή διαχωρισμό των δημόσιων έργων από τις προμήθειες και τις μελέτες τεχνικών έργων, από την παροχή υπηρεσιών. Αλλά και ένα ενιαίο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων, με ηλεκτρονικά συστήματα δημοπρασιών, παρακολούθησης και διαφάνειας.

Ένατη δράση είναι η κατάθεση και ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου των καπνικών προϊόντων.

Δέκατη δράση, η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης μέχρι τον Φλεβάρη για τον καθορισμό των προδιαγραφών που θα πρέπει να έχουν, το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών και το σύστημα εντοπισμού θέσης GPS, στα πλωτά μέσα μεταφοράς υγρών καυσίμων, στα δεξαμενόπλοια, ώστε να είμαστε σε θέση να καταπολεμήσουμε αποτελεσματικά και το λαθρεμπόριο των καυσίμων.

Τέλος, ενδέκατη δράση, ο νόμος για την οικειοθελή αποκάλυψη της φοροδιαφυγής. Έναν νόμο που έχουμε ετοιμάσει και θα φέρουμε κατά προτεραιότητα προς ψήφιση στη Βουλή το νέο έτος, τον Γενάρη, προκειμένου να δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία σε όσους στο παρελθόν απέκρυψαν έσοδα, μεταβιβάζοντάς τα σε τράπεζες του εξωτερικού. Θα τους δώσουμε μία τελευταία ευκαιρία να τα εμφανίσουν και να πληρώσουν αυτό που αναλογεί στο ελληνικό δημόσιο, χωρίς να έχουν τις επιπτώσεις, που αργά ή γρήγορα θα έχουν, αν δεν αξιοποιήσουν αυτή την ευκαιρία. Διότι, πιστέψτε με, αν δεν το κάνουν έχουμε πια τους τρόπους να τους αναγκάσουμε να πληρώσουν και με το παραπάνω. Διότι, ως γνωστόν, εμείς δεν καθόμαστε στα ζητήματα αυτά με σταυρωμένα χέρια.

 

Χρόνια Πολλά σε όλους και ευτυχισμένη η νέα χρονιά

Αργοστόλι, 30-12-2015

 

Αφροδίτη Θεοπεφτάτου

Βουλευτής Κεφαλληνίας & Ιθάκης

Back To Top