skip to Main Content
An 40

ΤΑΣΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΑΤΟΣ: ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΒΑΙΝΩ ΜΕ ΤΟ ΣΠΥΡΟ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟ

Πριν λίγο καιρό μου προτάθηκε να συμεττάσχω στις εκλογές του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς κ΄ ιΘάκης με το συνδυασμό Νέο Επιμελητήριο.

Η πρόσκληση από τον Σπύρο Γασπαρινάτο, έναν άνθρωπο που γνωρίζω, εκτιμώ και εμπιστεύομαι, σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο, συνοδευόταν από μία πρόκληση: Να βοηθήσω με την τεχνογνωσία μου και την εμπειρία μου στα χρηματοδοτικά και αναπτυξιακά προγράμματα (όπως το ΕΣΠΑ 2014-2020 ) αυτή την νέα προσπάθεια  και να εφαρμόσουμε στο Επιμελητήριο τις πρακτικές και την δυναμική που υπάρχει στον ιδιωτικό τομέα.

Η απόφαση δεν ήταν εύκολη, αφού και εγώ όπως και οι περισσότεροι έχουμε συνδέσει το Επιμελητήριο με μια τυπική παρουσία του στον επιχειρηματικό κλάδο , με αδυναμία ενημέρωσης των μελών και γενικά μέχρι σήμερα ο θεσμός του Επιμελητηρίου δεν έχει καταστεί το εργαλείο που χρειάζονται οι επιχειρήσεις για να αναπτυχθούν σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κλίμα.

Όλοι οι επαγγελματίες που συζήτησα πριν πάρω αυτή την απόφαση μου είπαν το ίδιο πράγμα: “Το Επιμελητήριο το ξέρουμε μόνο από τη συνδρομή του και δεν καταλαβαίνουμε ποιος είναι ο ρόλος του ή πως αυτό συμβάλλει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων μας”. Η συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών-επιχειρηματιών των νησιών μας δεν έχει αντιληφθεί  το ρόλο του επιμελητηρίου όλα αυτά τα χρόνια!

Το γεγονός αυτό και επίσης το πάθος και η θέληση αυτής της νέα ομάδας να αλλάξει επιτέλους το Επιμελητήριο με βοήθησε να πάρω αυτή την απόφαση και ελπίζω να βοηθήσω όσο μπορώ περισσότερο αυτή την όμορφη προσπάθεια.

Όσον αφορά τα αναπτυξιακά-χρηματοδοτικά προγράμματα με αιχμή το ΕΣΠΑ και τους Αναπτυξιακούς Νόμους και τον χειρισμό τους από το Επιμελητήριο Κεφαλονιάς κ΄Ιθάκης, παρακάτω αναφέρω τα κυριότερα σημεία εστίασης στα οποία σκοπεύουμε να κινηθούμε και τα οποία είμαι αισιόδοξος ότι θα κάνουν την διαφορά από την επόμενη ημέρα:

 

  • Καθολική ενημέρωση όλων των μελών για τα προγράμματα από όλα τα κανάλια επικοινωνίας. (websites, ραδιόφωνο, socialmedia) και ενημέρωση ανά τμήμα.

Το ανθρώπινο κεφάλαιο του Επιμελητηρίου πρέπει να αξιοποιηθεί άμεσα και να ταχθεί στις υπηρεσίες των επιχειρήσεων των νησιών μας. Έτσι εκτός από την γενική ενημέρωση από τα μέσα επικοινωνίας, στα μέλη θα δίνεται η δυνατότητα να ενημερώνονται εξατομικευμένα για το πρόγραμμα και τη δράση που μπορεί να τα ενδιαφέρει ακόμα και με ραντεβού με αρμόδιο όργανο του Επιμελητηρίου.

 

  • Ενημέρωση για τα επιδοτούμενα προγράμματα από αρμόδια όργανα του Επιμελητηρίου στα πρότυπα του ιδιωτικού Τομέα. Πρέπει τα μέλη του Επιμελητηρίου που ενδιαφέρονται για ένα πρόγραμμα να ενημερωθούν για όλες τις φάσεις και όλες τις πτυχές του προγράμματος όπως την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής, την αξιολόγηση επενδυτικών σχεδίων και ό,τι άλλη πληροφορία χρειάζονται, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν εάν είναι το κατάλληλο πρόγραμμα για την επιχείρησή τους ή όχι.

 

  • Μία ενημερωτική ομιλία για ένα πρόγραμμα δεν αρκεί. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που μπορεί να παρέχει το Επιμελητήριο είναι πολύτιμες σε μία εποχή όπου οι ανάγκες τις αγοράς είναι ευμετάβλητες. Το Επιμελητήριο με την πρόσβαση που έχει στην αγορά και τις ανάγκες της πρέπει να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πλήρους ενημέρωσης στα μέλη του. Μία επιχείρηση πριν ανοίξει πρέπει να έχει πλήρη γνώση των στοιχείων της αγοράς και των τάσεών της.

 

  • Οι νέοι επιχειρηματίες είναι ένα κεφάλαιο στο οποίο το Επιμελητήριο πρέπει να σκύψει με προσοχή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πέρα από γενικόλογες προτάσεις, χρειάζεται να υπάρξουν συγκεκριμένες προτάσεις ώστε οι νέοι να αξιοποηθούν σε τομείς όπου έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως οι Νέες Τεχνολογίες των οποίων την εφαρμογή χρειάζονται όλες οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις των νησιών μας.

 

  • Η χαρτογράφηση των επιχειρήσεων των Νησιών μας ανά τμήμα και ανά περιοχή είναι βασικό σημείο το οποίο πρέπει να γίνει άμεσα. Η εξειδίκευση των αναπτυξιακών προγραμμάτων και η εφαρμογή τους στη σωστή δραστηριότητα θα βοηθήσει στην σωστή ανάπτυξη και την εκμετάλλευση της υπεραξίας της κάθε επιχείρησης, ιδιαίτερα στον Τουρισμό. Με άλλα λόγια, πρέπει να εκμεταλευθούμε την υπεραξία του Τουρισμού με όσο τον δυνατό καλύτερο τρόπο ώστε το κάθε επιδοτούμενο μέλος να εκμεταλλευθεί στο μέγιστο τα αναπτυξιακά προγράμματα.

 

Τα παραπάνω είναι οι άξονες στους οποίους θέλουμε και πρέπει να εστιάσουμε έτσι ώστε τα μέλη του Επιμελητηρίου να εκμεταλλευθούν έναν θεσμό ο οποίος μπορεί να τους προσφέρει πάρα πολλά.

Αυτό που θα επιδιώξουμε από την πρώτη ημέρα σε περίπτωση που εκλεγούμε είναι η αντιστροφή του ρόλου Επιμελητηρίου-μελών όπως είναι σήμερα.

Το Επιμελητήριο που οραματιζόμαστε θα ενεργεί, θα δρα και θα χτυπά την πόρτα των μελών του και όχι ανάποδα. Το Επιμελητήριο που οραματιζόμαστε είναι μία ουσιαστική αλλαγή στο επιχειρείν της Κεφαλονιάς κ΄Ιθάκης την οποία θέλουμε και χρειαζόμαστε όλοι και εύχομαι τα μέλη του να πιστέψουν πραγματικά σε εμάς.

Αναστάσιος Κ. Καλογηράτος

Οικονομολόγος – Λογιστής

Back To Top