skip to Main Content
Antzela3

Διοίκηση Σπύρου: άλλη μια χαμένη ευκαιρία για την Περιφέρεια

Στη λήξη της τρέχουσας θητείας της η διοίκηση Σπύρου παραδίδει στους πολίτες των Ιονίων Νήσων μια Περιφέρεια ουραγό:

  • προτελευταία μεταξύ των Περιφερειών της χώρας στις συμβασιοποιήσεις και τις πληρωμές!
  • μια Περιφέρεια στη 249 θέση μεταξύ 270 ευρωπαϊκών περιφερειών στην κατάταξη της ανταγωνιστικότητας!

 

Δεν ολοκλήρωσε κανένα από τα 8 μεγάλα έργα του ΕΣΠΑ που παρέλαβε

 

Πρόκειται για τα 8 μεγαλύτερα έργα που η διοίκηση Σπύρου τα βρήκε ουσιαστικά όλα ενταγμένα στο ΕΣΠΑ, κάποια από αυτά και με σύμβαση αφού ήταν μεταφερόμενα από το Γ’ ΚΠΣ, με ένα προϋπολογισμό κοντά στα 60 εκ. €. Μετά από 3 χρόνια, δεν έχει καταφέρει να ολοκληρώσει ούτε ένα. Για όλα υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες με αποτέλεσμα όχι μόνο να είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν αλλά για πολλά από αυτά να είναι αβέβαιη η συνέχιση της χρηματοδότησής τους, και από πόσους και ποιούς πόρους. Τα έργα αυτά είναι τα εξής:

 

  1. Δρόμος Αλυκές-Ξύγκια» στην Ζάκυνθο: έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από τον Μάρτιο του 2009. Με ανάγκη απαλλοτριώσεων. Ακόμα δεν έχει συμβασιοποιηθεί.
  2. Οδική Ασφάλεια Ζακύνθου: έργο επίσης ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από τον Μάρτιο του 2009. Με ανάγκη απαλλοτριώσεων. Ακόμα δεν έχει συμβασιοποιηθεί.
  3. Εθνική Οδός Κέρκυρας Παλ/τσίτσας: έργο «γέφυρα» με το Γ’   ΠΕΠ. Γνωστό από το 2009 ότι χρειάζεται μία ακόμα εργολαβία για να ολοκληρωθεί. Η εργολαβία αυτή ακόμα δεν έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση,
  4. Ανακατασκευή οδού Αντιστάσεως στην Κέρκυρα: έργο «μεταφερόμενο» από το Γ’ ΠΕΠ. Γνωστό από το 2009 ότι χρειάζεται μία ακόμα εργολαβία για να ολοκληρωθεί το τμήμα μέχρι την είσοδο του Λιμανιού. Η εργολαβία αυτή ακόμα δεν έχει αποκτήσει σύμβαση. Ο διαγωνισμός έγινε πρόσφατα.
  5. Τουριστικό καταφύγιο σκαφών αναψυχής στη θέση Σπηλιά στην Κέρκυρα: έργο «μεταφερόμενο» από το Γ’ ΠΕΠ. Γνωστό από το 2009 ότι χρειάζεται μία ακόμα εργολαβία ίσου προϋπολογισμού με την εγκατεστημένη από το 2006 για να ολοκληρωθεί το Τουριστικό Αγκυροβόλιο. Η εγκατεστημένη εργολαβία είναι ζήτημα αν έχει απορροφήσει μέχρι σήμερα το 50% του προϋπολογισμού της σύμβασης και ακόμα δεν έχει ενταχθεί η νέα απαραίτητη εργολαβία.
  6. Λιμάνι Πισαετού Ιθάκης: έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από τον Ιούνιο του 2010. Είναι το μόνο έργο που προχώρησε γρήγορα μέχρι του σημείου να υπογραφεί η σύμβαση με τον εργολάβο. Σήμερα έχει εκτελεστεί μόνο το 20% των εργασιών και το μέλλον του έργου είναι άγνωστο (είτε με αυτό τον εργολάβο είτε με νέο εργολάβο).
  7. Γέφυρα στην περιοχή Χάρακα στην Κεφαλονιά: έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από τον Σεπτέμβριο του 2010. Είναι έργο που λόγω της μεγάλης καθυστέρησης για την υπογραφή της σύμβασης δεν ξέρουμε λόγω του σεισμού αν θα μπορέσει να προχωρήσει απρόσκοπτα ή θα χρειαστεί και νέα χρηματοδότηση.
  8. Διαπλάτυνση Διαύλου Λευκάδας: έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ από τον Ιούνιο του 2011. Η σύμβαση με τον εργολάβο υπογράφτηκε στο τέλος του 2013. Ακόμα δεν έχει γίνει ούτε ένας λογαριασμός πλήν της προκαταβολής.

Τα παραπάνω έργα αφορούν όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, που σημαίνει ότι δεν το πρόβλημα δεν είναι τυχαίο. Δείχνει βασική αδυναμία λειτουργίας όλου του πολιτικού προσωπικού που είχε την εξουσία στην Περιφέρεια.

 

 

Απέτυχε να ενεργοποιήσει Δήμους και τοπικούς φορείς για το σχεδιασμό του νέου ΠΕΠ Ιονίων Νήσων

Η Περιφερειακή Επιτροπή Διαβούλευσης – το κατεξοχήν εισηγητικό όργανο προς το Περιφερειακό Συμβούλιο για θέματα Αναπτυξιακού Προγραμματισμού – στην οποία συμμετέχουν οι Δήμοι, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων και φορέων συνεδρίασε μόνο μία φορά μέχρι σήμερα, χωρίς την παρουσία των Δημάρχων και όλων των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων.

Για το ίδιο θέμα, το Περιφερειακό Συμβούλιο συνεδρίασε μόνο δύο φορές σε ολιγόωρες συνεδριάσεις. Η όλη αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού θέματος ήταν επιφανειακή, αποσπασματική και πολλές φορές απαξιωτική. «Όχι σε όλα» ήταν η χαρακτηριστική τοποθέτηση χωρικού Αντιπεριφερειάρχη.

Μόλις 3 μήνες πριν την κατάθεσή του, αναρωτιόμαστε πώς θα διαμορφωθεί το Περιφερειακό Πρόγραμμα, χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή των εκλεγμένων αυτοδιοικητικών παραγόντων και των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων; Πώς το Πρόγραμμα θα έχει ουσιαστική πολιτική νομιμοποίηση, ώστε να γίνει κτήμα των Δήμων και των άλλων φορέων που θα κληθούν να το υλοποιήσουν;

 

 

Αμέλησε τις υποχρεώσεις του για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Κέρκυρας, κάτι που μπορεί να πλήξει ανεπανόρθωτα τον τουρισμό του νησιού

Για την ασφαλή λειτουργία του αεροδρόμιου της Κέρκυρας και την προστασία της περιοχής που γειτνιάζει με το βόρειο άκρο του διαδρόμου προσγείωσης πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να τροποποιηθεί το Σχέδιο Πόλης για αλλαγή χρήσης (Δήμος) καθώς και η παραχάραξη του οδικού τμήματος που περνά δίπλα από τη βορεινή πλευρά του διαδρόμου (Περιφέρεια).

Εάν προχωρήσει η απαλλοτρίωση τότε για πιστοποιηθεί το αεροδρόμιο (είναι υποχρέωση της χώρας μας προς τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας) θα πρέπει να υποβαθμιστεί ως προς την επιχειρησιακή ικανότητα του διαδρόμου. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλος αριθμός πτήσεων από και προς μακρινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς όπως η Αγγλία, η Γερμανία, η Ρωσία και οι Σκανδιναβικά κράτη, θα είναι οικονομικά ασύμφορες, με ότι αυτό συνεπάγεται για το αεροδρόμιο, τον τουρισμό και την οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

 

 

Δεν έχει αξιοποιηθεί ούτε ένα ευρώ από τα 45 εκατ. του Ειδικού Αναπτυξιακού για τον Τουρισμό της Κέρκυρας (πρόγραμμα που δημιούργησε και προώθησε η Α. Γκερέκου)

Το πρόγραμμα (με χρόνο υλοποίησης την περίοδο 2012-2016) αποτελείται από τέσσερις άξονες δράσης που αφορούν: την ανάπτυξη και βελτίωση μεταφορικών και κυρίων τουριστικών υποδομών, τον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και την ανάδειξη της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομίας, την ενίσχυση και την προβολή της τοπικής οικονομίας με τη δικτύωση του πρωτογενούς και του δευτερογενούς τομέα με τις τουριστικές επιχειρήσεις και την κατάρτιση επιχειρήσεων και φορέων.

Για να αξιοποιηθούν τα κονδύλια του Ειδικού Αναπτυξιακού πρέπει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, οι Δήμοι Κέρκυρας και Παξών και τοπικοί φορείς να καταθέσουν προτάσεις έργων που να μπορούν να ενταχθούν στις κατηγορίες πράξης του προγράμματος. Την πρόταση για το ποιο έργο θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα και ποιο όχι αποφασίζεται από Επιτροπή Συντονισμού και Εξειδίκευσης.

Μέχρι σήμερα, η Περιφέρεια δεν έχει καταθέσει ούτε μια πρόταση, δεν έχει αξιοποιηθεί ούτε ένα ευρώ!

 

Είναι σαφές ότι η διοίκηση της Περιφέρειας απέτυχε και στα δύο βασικά της καθήκοντα: και δεν έθεσε τις σωστές αναπτυξιακές προτεραιότητες, και δεν έχει κάνει σωστό προγραμματισμό Αυτό πρέπει να αλλάξει. Το τέλος της επόμενης πενταετίας δεν πρέπει να μας βρει στην ίδια κατάσταση.

 

Back To Top