skip to Main Content
Galiatsatos Nikolaos

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Δανικός τίτλος, του Πίτερ Σπίγκελ, Financial Times Βρυξέλλες

  1. Τα Πεπραγμένα

 

Με την διαγραφή μου από την δύναμη του Πυροσβεστικού Σώματος, το μεσονύχτιο της 11-06-2014 λόγω της αποστρατείας μου, στο ΦΕΚ 653 Γ΄/ 28-05-2014,  οφείλω στην Ελληνική Κοινωνία, να αποδώσω τον λογαριασμό πεπραγμένων της υπηρεσιακής μου διαδρομής, στο Πυροσβεστικό Σώμα ως Αξιωματικός,  με την ειδικότητα του Πλοηγού Κυβερνήτη των Πυροσβεστικών Πλοίων της Πατρίδας μας.

Υπηρέτησα για 26 πραγματικά χρόνια και επέμβηκα μαζί με ικανούς συναδέλφους, σε πλείστα επικίνδυνα θαλάσσια ατυχήματα, σε τέσσερεις λιμένες: Πειραιάς, Ηράκλειο, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, ως Αξιωματικός, Διοικητής και τελικά, ως Διευθυντής Πλωτών Μέσων στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, με τον βαθμό του Αρχιπυράρχου (Ταξίαρχου) Πλοηγού Κυβερνήτη, εν ενεργεία.

 

 

  1. Η Κρίση:

 

Με την δημοσίευση του Νόμου 4249 της 26ης Μαρτίου 2014, θα ασχοληθώ μόνο στο σκέλος που αφορά το Π.Σ., ιδιαίτερα στην κατάργηση της Διεύθυνσης Πλωτών Μέσων του Αρχηγείου Π.Σ., αλλά και σε συνδυασμό και με την κρίση αποστρατείας μου την 27η Μαρτίου 2014, όπου συνήλθε το συμβούλιο κρίσεων του Αρχηγείου Π.Σ. και μεταξύ  άλλων άξιων Αξιωματικών, ευκαιρίας δοθείσης, με αποστράτευσε με τον εύηχο και τιμητικό τίτλο ΕΥΔΟΚΙΜΩΣ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΣ ΤΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ ΤΟΥ, χωρίς αποστρατευτική προαγωγή, όπως συμβαίνει σε όλους τους ομοιόβαθμους στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας της χώρας μας.

 

 

  1. Το καθήκον:

 

Σε αυτήν την τραγική για την Πατρίδα μας και για την συνέχιση του Έθνους μας, χρονική καμπή, οφείλω να καταθέσω την αγωνία μου, για το πού οδηγείται ηθελημένα από τους κατακτητές μας (ως αποικία χρέους προς το παρόν), αλλά και από τους εγχώριους ανεγκέφαλους (εκτελώντας προδοσία, συνειδητά ή και ασυνείδητα) συνεργάτες τους,  που εφαρμόζουν την επιβουλή τους στον λαό μας, μέσω των μνημονίων του οικονομικού ναζισμού και των νομοθετικών εκτρωμάτων που απονευρώνουν και αποστεώνουν τον λαό, χωρίς να θέλουν το καλό μας, αλλά και χωρίς να έχουν καταλάβει (οι δανειστές μας), το μέγεθος του κινδύνου που διατρέχουν και αυτοί μαζί με εμάς, μιάς και επισκέπτονται τις θάλασσές μας.

 

 

1 από 5

 

 

  1. Προς κ. Ιωακείμ Φούχτελ:

 

Κύριε Φούχτελε, δικέ μας άνθρωπε… παρακαλώ επεμβήτε, μόνο εσείς που μπορείτε να αποφασίσετε, να επιβάλετε, αλλά και για να σωθείτε (μαζί με εσάς και εμείς), εσείς, που κάνετε διακοπές στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλαίας και αποφασίζετε οργανωτικά και όχι μόνο…στο να διορθωθούν ; ? ; το αμφισβητώ,  κάποια πράγματα στην χώρα μου. Πρωτίστως όμως ενδιαφερθείτε για το όφελός σας, των συγγενών και φίλων σας. Ευχαριστώ.

 

 

  1. Ο Νόμος Ν.4249/2014 σε ότι αφορά το Π.Σ. και η κακή του όψη:

 

Το Πυροσβεστικό Σώμα εκ της Συνταγματικής του υπόστασης, είναι πρωτίστως το κυρίως Διασωστικό Σώμα της Χώρας μας και οφείλει να καλύπτει άμεσα, ότι ανήκει στην Πατρίδας μας, με τα α) επίγεια  και β) εναέρια μέσα και προσωπικό επέμβασης που διαθέτει.

Με τον νέο νόμο Ν.4249/2014 αντί να αναβαθμισθεί και να αξιοποιηθεί ο διασωστικός ρόλος του Π.Σ. και στον γ) θαλάσσιο περιβάλλον της Πατρίδας μας, για την επαρκή κάλυψη της Ανεξάρτητης Οικονομικής Ζώνης ( Α.Ο. Ζ.), η οποία σημειωτέον, είναι τα δύο τρίτα σχεδόν της Επικράτειας της Παρτίδας μας. Υποβαθμίστηκε σε όλα τα επίπεδα, παρ’ ότι το Π.Σ. έχει στην κατοχή του έξη (6) Πυροσβεστικά Πλοία  ανοικτής θαλάσσης, αξίας 5.000.000 ευρώ το κάθε ένα και δύο (2) ακόμη Πυροσβεστικά Πλοία για χρήση εντός λιμένα. Με επίσης αξιόμαχο, αλλά αποδεκατισμένο και παραμελημένο προσωπικό.

 

Σημειώνω ότι η Διεύθυνση Πλωτών, που ως τελευταίος Διευθυντής της, υπηρέτησα πάνω από δύο χρόνια, δεν ερωτήθηκε ποτέ σε επιτελικό ή άλλο επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού, για την ανάγκη αναβάθμισής της,  παρ’ όλα τα υπομνήματα που διένειμα.  Το μέλημα των εισηγητών – συντακτών του νόμου 4249/2014, με συνταυτισμένο βηματισμό  άνωθεν και με κύριο κορμό, μερικούς μυστικοσυμβούλους και  διαπλεκόμενους συνδικαλιστές, που περιαυλίζονται χαριεντιζόμενοι, αλλά και ηδονιζόμενοι που εξυπηρετούν την πολιτική εξουσία, από την μια μεριά και από την άλλη εισηγούνται, έχοντας κύριο λόγο και βασικό ρόλο, στις αρχαιρεσίες των κρίσεων και στις μεταθέσεις των αξιωματικών του Π.Σ., ήταν να ψηφιστεί ο νέος νόμος, με κύριο σκοπό την δημιουργία γραφείων (καρέκλες χαφιέδων το λέει ο λαός):

 

1ον Την δημιουργία θέσεων, για την τακτοποίηση και εδραίωση του σκληρού πυρήνα εξουσίας στο Π.Σ

2ον Την δημιουργία αναχρονικής (προ 1930), υπηρεσίας εσωτερικών υποθέσεων, την στιγμή που υπάρχουν  λειτουργούσες, ένα σωρό υπηρεσίες πληροφοριών στη χώρα και όχι μόνο, θεσμοθετημένες και μη, σε εποχή τεχνολογικής ακμής της παρακολούθησης τύπου: J. Assange και  E. Snowden.

 

2 από 5

 

3ον Την υποβάθμιση της θαλάσσιας παρουσίας του Π.Σ., δηλαδή του τρίτου τομέα επιχειρήσεων, του Π.Σ., ( μετά την από ξηράς και από αέρα διάσωση ή πυροπροστασία), με την κατάργηση α΄ της Δ/σης Πλωτών Μέσων του Α.Π.Σ.,  β΄ την θέση του Διευθυντή της και γ΄ του βαθμού του Αρχιπυράρχου Πλοηγού/Κυβερνήτη, αφήνοντας έτσι ύπουλα την γείτονα χώρα, ειδικά στο Αιγαίο, να αναπτύσσει την δήθεν ειρηνική της εισβολή, με νοσοκομειακά πλοία, αλλά και ανοικτό το πεδίο, για την προσφορά πυροπροστασίας σε  ναυτικά ατυχήματα, που πιθανόν ήθελε τύχουν,  ή τεχνηέντως δημιουργηθούν.

Αποδεικνύοντας έμπρακτα, ότι αφού επιθαλάσσια είμαστε ανίκανοι να προστατεύσουμε τους Ευρωπαίους Πολίτες, πολύ δε περισσότερο είμαστε ανύπαρκτοι… για να έχουμε υποθαλάσσιο πλούτο, για να έχουμε δική μας Ελληνική Α.Ο.Ζ., καταρρίπτοντας με το δίκαιο χρησικτησίας που παραχωρούμε στους γείτονες, τα αναφαίρετα κυριαρχικά μας δικαιώματα μας ως Έθνος, σε αυτό το σταυροδρόμι του πλανήτη.

 

  1. Το  οργανωτικό σχέδιο που πολεμήθηκε:

 

Στις αναφερθείσες οπισθοδρομικές επιβουλές, στάθηκα σθεναρά αντίθετος, με τίμημα την πρόωρη συνταξιοδότησή μου, μη αντέχοντάς με το σύστημα να αντιστέκομαι, προσπαθώντας για την αποδοτική αναβάθμιση της Διεύθυνσης που Διοικούσα.

Επειδή επέμενα με εμμονή στον αναπροσανατολισμό, για την δημιουργία της Διεύθυνσης ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ & ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, που είναι  άκρως απαραίτητο εργαλείο ασφάλειας, για την θαλάσσια Επικράτεια της Πατρίδας μας. Θέτοντας τις βάσεις με τα υπάρχοντα μέσα και προσωπικό, χωρίς περαιτέρω έξοδα, αλλά αντίθετα με κέρδος από την ανταποδοτικότητα των εισφορών από τους Οργανισμούς Λιμένων.

 

Τα δύο βασικά σκέλη της Διεύθυνσης

 ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ & ΠΥΡΟΣΒΕΣΗΣ του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος θα έπρεπε να αποτελούν:

 

 1ον Ενδιάμεσους Σταθμούς Υψηλής Διέλευσης Επιβατικής Ναυτιλίας ως κρατική υποχρέωση ασφάλειας και προστασίας στον πολίτη, (π.χ. ελλιμενισμός Πυροσβεστικού Πλοίου στην νήσο Μήλο, μέση περίπου απόσταση του Πειραιά με λιμένες της Κρήτης), με σωτήριο χρόνο επέμβασης, για την ταχύτερη αντιμετώπιση οποιουδήποτε συμβάντος.

 

  2ον Πυροσβεστικούς Σταθμούς Λιμένων, όπου οι Οργανισμοί Λιμένων εφόσον έχουν καθεστώς Ανώνυμης Εταιρίας, οφείλουν να αποδίδουν ανταποδοτικά οφέλη στο Π.Σ. όπως συμβαίνει ήδη, με το ανταποδοτικό καθεστώς που επιβάλουν διεθνείς κανονισμοί στον Αερολιμένα Αθηνών Ελ. Βενιζέλος Α.Ε.

 

 

 

 

 

3 από 5

  1. Τραγική ανικανότητα;  ή  εγκληματική αδιαφορία;

 

Αντί  ανωτέρω απαραίτητου σχεδιασμού αντιμετώπισης ναυτικών τραγωδιών,

λαμβανομένου υπ’ όψιν ότι είμαστε η μόνη πολυνησιωτική χώρα στην Ευρώπη.

1ον  Δεν αποβλέπουμε στην εφαρμογή του ανωτέρω σχεδιασμού.

 

2ον  Έχουμε (δεμένα υπό τύπο γρι-γρι) τέσσερα (4) !!! Πυροσβεστικά Πλοία στο Λιμάνι του Πειραιά, χωρίς κανένα σχέδιο αξιοποίησής τους και χωρίς να προβλέπεται από κανένα Π.Δ.. Είναι απλά αποθηκευμένα  περιμένοντας την τύχη τους.

 

3ον   Ο λιμένας του Λαυρίου, ενώ ευρίσκεται γεωγραφικά στο μεγαλύτερο σταυροδρόμι ναυτικής διέλευσης της Μεσογείου, με τον μεγαλύτερο τομέα δράσης, όπου παραπλέουν εγγύτητα, πάνω από δυόμιση εκατομμύρια (2.500.000) επιβάτες ετησίως. Ενώ έχει εκδοθεί Π.Δ. λειτουργίας του από το έτος 2004, ενώ διαθέτει κτιριακή υποδομή, λόγω αποχώρησης του Λ.Σ. σε νέα εγκατάσταση το 2013, ενώ περισσεύουν Πυροσβεστικά Πλοία στον Πειραιά, δεν θέλει κανείς το αυτονόητο, δηλαδή την τοποθέτηση Πυροσβεστικού Πλοίου στον λιμένα Λαυρίου.

 

4ον  Υπάρχουν λιμένες της χώρας χωρίς πυρασφάλεια, όπως π.χ. Κατάκολο, Σαντορίνη, Μύκονο και πολλοί άλλοι, όπου δέχονται ετησίως στον κάθε ένα, άνω του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) τουριστών, ενώ η οικονομική μας ανάπτυξη (successstoryονομάστηκε), βασίζεται στον τουρισμό και ιδιαίτερα στον θαλάσσιο, κρουαζιερόπλοια, σκάφη αναψυχής, κ. α.

5ον  Στον Λιμένα Καβάλας επί τρία χρόνια!!! Πληρώνεται εξειδικευμένο Πυροσβεστικό Προσωπικό χωρίς αντικείμενο, αφού δεν έχει Πυροσβεστικό Πλοίο, μιάς και δεν παίρνει κανείς την ευθύνη  για το αν θα κλείσει ή θα συνεχίσει την λειτουργία του ο Πυροσβεστικός Σταθμός Λιμένα, ο οποίος δεν έχει  κτίριο και στεγάζεται χιλιόμετρα μακριά από τον Λιμένα, στην Πυροσβεστική Διοίκηση Πόλεως Καβάλας. Ενώ αντίθετα υπάρχει τεράστια έλλειψη προσωπικού σε άλλους Πυροσβεστικούς Σταθμούς Λιμένων.

 

6ον  Στον Πυροσβεστικό Σταθμό Λιμένα Θεσσαλονίκης εκτελεί υπηρεσία το νεότευκτο Πυροσβεστικό Πλοίο Λεμονίδης, του Π.Σ., αντικαθιστώντας το Πυροσβεστικό Πλοίο Βότσης, ιδιοκτησίας του Ο.Λ.Θ. Α.Ε.,  ανατρέποντας και καταργώντας το από της ίδρυσής του Π.Σ. Λιμένα Θεσσαλονίκης, μοναδικό μοντέλο πληρέστερης ανταποδοτικότητας  προς το Π.Σ., από τον άκρως κερδοφόρο Ο.Λ.Θ.  Α.Ε. εις βάρος του Π.Σ. δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου.

 

7ον  Οι περισσότεροι  Πυροσβεστικοί  Σταθμοί Λιμένων διεθνώς, περιλαμβάνουν στον εξοπλισμό τους, πυροσβεστικό όχημα άμεσης επέμβασης, για τις χερσαίες ανάγκες επέμβασης από ξηράς, σε προσδεδεμένα στις προβλήτες πλοία, και στους αποθηκευτικούς χώρους των λιμένων. Στην χώρα μας, αυτά τα συμβάντα καλείται για άμεση επέμβαση, προσωπικό και οχήματα από Πυροσβεστικούς Σταθμούς της πόλης.

 

4 από 5

 

 

8ον Η στρατηγική του Π.Σ στον θαλάσσιο χώρο της πατρίδας μας, είναι ανύπαρκτη και εξαντλείται στην αδράνεια ορισμένων υπαλλήλων, που ταμπουρωμένοι πίσω από ορισμένους ανάπηρους συνδικαλιστές, που τα τελευταία χρόνια συνδιοικούν, απονευρώνουν τον βασικότερο πυλώνα Διάσωσης και Πυροπροστασίας της πολυνησιωτικής μας χώρας.

 

8. Μεπυξίδα και πορεία στα ιδεοράματα:

 

    ‘ Μέγα το της Θαλάσσης κράτος’ που είπε ο Περικλής.

      ‘ Το Δεξί χέρι της Ελλάδας είναι η θάλασσα’που είπε ο Γέρος του Μοριά.

και ‘ Η ανάπτυξη της Ελλάδας, έχει διαχρονικά τις ρίζες της στην θάλασσα’ που αναφέρει η ταπεινότητά μου, πορεύτηκα.

     Δυστυχώς αυτές οι ιδέες δεν έχουν έννοια στους  σημερινούς πολλούς ευτελισμένους, της σήψης και της απαξίας.

 

Αντίθετα με τις ανωτέρω προσπάθειές μου και

Λόγω της ανωτέρω επίμονης διαδρομής μου, εφάρμοσαν σχέδιο με τρείς εκδοχές,

α) Αποξήλωση – β) Σπίλωση – γ) Διαγραφή

αφού:

α)  Αποδεκάτισαν τους τρείς εξειδικευμένους τμηματάρχες, οδηγό, υπηρεσιακό αυτοκίνητο και γραμματειακή υποστήριξη της Διεύθυνσης Πλωτών Μέσων, μένοντας μόνος στις επάλξεις για αρκετούς μήνες.

β)  Βλέποντας ότι  παρά ταύτα παρέμενα αντιστεκόμενος, προσπάθησαν με λάσπη να με σπιλώσουν, με ανώνυμες, ανυπόστατες και ελεεινές καταγγελίες, οδηγώντας με σε Ε.Δ.Ε., πεισμένοι από τα κομπλεξικά παπαγαλάκια τους σύμφωνα με το ρητό ‘ρίξε λάσπη, ρίξε λάσπη, στο τέλος κάτι μένει’  δηλαδή αυτό που εφάρμοζε ο Γκέμπελς. Δυστυχώς γι’ αυτούς, δεν με αγγίζει τίποτα.

γ) Τελικά με την στρεβλή εφαρμογή του Ν.4249/2014 και με πρόσχημα τις κρίσεις αξιωματικών με έβγαλαν από το προσκήνιο.

 

Ελπίζω να έλθει η φώτιση σε όλους μας.

 

 

 

                                                                                 Νικόλαος Χ. Γαλιατσάτος

                                                        Αρχιπύραρχος Πλοηγός Κυβερνήτης εν Αποστρατεία

                                                                  Πρώην Εθνικός Προπονητής Άρσης Βαρών

     Πρώην Αντιπρόεδρος της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Διαχρονικών Αρσιβαριστών.

 

Back To Top