ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΜΑΙΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΥ
!! καλησπέρα! τμήμα της κριτικής αναφοράς της φίλης ιστορικού τέχνης Μαράη Γεωργούση για την ποιητική ανθολογία μου στη γαλλική γλώσσα:… Διαβάζοντας την ποιητική συλλογή “Chemins enchevêtrés” ισορροπούμε ανάμεσα στην αλήθεια και την αυταπάτη (την πλάνη), στο εφήμερο του πόθου (έρωτα) και στην διάρκεια της αγάπης για τη ζωή, στην εναλλακτικότητα αλλά και τη σταθερότητα. Οι ποιητικές μορφές του Κώστα Ευαγγελάτου παίρνουν ζωή γίνονται εικόνες ακριβώς όπως στους πίνακές και τα σχέδιά του καλλιτέχνη. Τα συναισθήματα πλημμυρίζουν τις αισθήσεις. Μόνο μέσα από την «επιλησμοσύνη» (τη λήθη) μπορεί ο άνθρωπος να φτάσει στο σημείο να πιστέψει πως γνωρίζει μια αλήθεια έλεγε ο Νίτσε, που για αυτόν δεν υπάρχουν πραγματικά γεγονότα μπορούμε μόνο να προσεγγίζουμε την ερμηνεία τους, δεν υπάρχει δηλαδή μια αντικειμενικά θεμελιωμένη αλήθεια, καθώς η έννοιά της είναι σχετική. Αληθινό είναι απλώς αυτό που ο καθένας μας ορίζει ως τέτοιο ανάλογα με την εικόνα που έχει πλάσει μέσα του από τα ερεθίσματα που έχει δεχθεί για την πραγματικότητα. Στην ανάδυση λοιπόν της αλήθειας μας βοηθά μόνο η ποιητική ενόραση και μορφοπλασία. Ωστόσο κατά την Πλατωνική θεώρηση δεν χρειάζεται να ανακαλύψεις την αλήθεια παρά μόνο να την «θυμηθείς». Ίσως να είναι αναγκαίο λοιπόν για την αρμονία της ανθρώπινης ύπαρξης να κρατήσει τις αποστάσεις της από την διάρκεια της πραγματικότητας και να οδηγηθεί στην αφαίρεσή της, στην διαφυγή και στην υπέρβασή της μέσω της ποίησης για να καθαρθεί. Να αγγίξει συνεπώς τη στιγμή….ΜΑΡΑΗ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ( στη φωτό με την ζωγράφο Ιρένε Φακόν- Ματιάτου που ζει στο Παρίσι και την Μαράη!! ) / αρχείο villa Ροδόπη.