skip to Main Content
Koytala 660×330

Μια απάντηση από την Κατερίνα Κουταλά

Αγαπητέ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕ,

Επειδή μια από τις βασικές μου αρχές είναι να αναγνωρίζω την ανεξαρτησία του τύπου (έντυπου & ηλεκτρονικού) και το δικαίωμά του να κρίνει τα δημόσια πρόσωπα, ακόμα κι αν οι κρίσεις του είναι προδήλως εμπαθείς, δεν θα σχολιάσω τα γραφόμενά σου για το πρόσωπό μου.
Θα απαντήσω όμως στην ερώτηση που μου απευθύνεις σχετικά με την απένταξη του έργου του Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. του Δήμου Ερίσου, γιατί αυτό αποτελεί υποχρέωσή μου, όπως και για κάθε ερώτημα που αναφύεται κι έχει σχέση με τη θητεία μου ως Δημάρχου Ερίσου,κατά τη δημοτική περίοδο 2007-2010.

Όταν ανέλαβα τα καθήκοντά μου ως Δήμαρχος Ερίσου, ο Δήμος είχε 4 έργα ενταγμένα στο Γ΄Κ.Π.Σ.:
1)Την αφαλάτωση Φισκάρδου
2)Την πλακόστρωση του δρόμου πρόσβασης στο Κάστρο ΄Ασσου
3)Την επαρχιακή οδό Μεσοβουνίων
4)Το Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π Ερίσου
Και τα τέσσερα έργα είχαν “κρεμάσει”, όχι από υπαιτιότητα της πρώην Δημοτικής Αρχής, εκτός από κάποιες χρονικές καθυστερήσεις στη δημοπράτηση της αφαλάτωσης Φισκάρδου.
Με δεδομένο ότι το Γ΄Κ.Π.Σ. έβαινε στη λήξη του, ξεκινήσαμε ένα αγώνα δρόμου για να προλάβουμε να ξεκολλήσουμε τα έργα και να τα τελειώσουμε εγκαίρως.
Τα καταφέραμε για τα τρία, δεν είναι της ώρας να αναφερθώ σε αυτά, εκτός από το ΣΧΟΟΑΠ που καθυστερούσε λόγω των συνεχών αλλαγών του εθνικού θεσμικού πλαισίου από το αρμόδιο  Υπουργείο Περιβάλλοντος (Υπουργία Σουφλιά).

Το ΣΧΟΟΑΠ τυπικά είναι μια μελέτη,  είναι το Σχέδιο Χωροταξικής και Οικιστικής Οργάνωσης μιας περιοχής, εν προκειμένω της Ερίσου, αλλά ουσιαστικά αποτελεί το “εδαφικό Σύνταγμα”, γιατί προβλέπει τα πάντα για την οργάνωσή της, από το πως και που θα κτίζονται οι ιδιωτικές κατοικίες, μέχρι το πως και που θα κατασκευάζονται όλα τα έργα υποδομής, από τις πλατείες, μέχρι τις υδρεύσεις. Περιέχει προβλέψεις για τα δημογραφικά δεδομένα σε βάθος χρόνου, προβλέψεις για την ανάπτυξη,τον τουρισμό,τον πρωτογενή τομέα, αποτελεί δηλαδή το βασικό αναπτυξιακό εργαλείο που πρέπει να έχει στα χέρια της μια δημοτική αρχή για το σχεδιασμό όλων των έργων και δράσεων στην περιοχή.
΄Όπως προείπα εκείνη την περίοδο το Υπουργείο Περιβάλλοντος εκπονούσε το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο και τα εδικά χωροταξικά για τον τουρισμό κ.λπ. Τα ΣΧΟΟΑΠ των επιμέρους περιοχών έπρεπε να είναι συμβατά με το Γενικό Χωροταξικό και το νέο νομοθετικό πλαίσιο που συνεχώς άλλαζε και γι΄αυτό καθυστερούσαν. Είχαμε τη διαβεβαίωση από την τότε Ηγεσία του Υπουργείου ότι θα τα εντάξει στο εθνικό σκέλος του ΕΣΠΑ, μέσω των Περιφερειών.
Το ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου Ερίσου απεντάχθηκε από το Γ΄ΚΠΣ στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2010, ενάμιση μήνα πριν τις Δημοτικές εκλογές και τρεις μήνες πριν “πεθάνει” ο Δήμος Ερίσου και στη θέση του “γεννηθεί” ο Δήμος Κεφαλλονιάς.
Ωστόσο η μελέτη έχει παραδοθεί, η Α΄φάση πλήρως ολοκληρωμένη και η Β΄φάση  σχεδόν ολοκληρωμένη, είναι τρεις ογκώδεις τόμοι και βρίσκεται στο τεχνικό αρχείο του Δήμου Κεφαλλονιάς, αποτελεί περιουσία του κι ένα πολύτιμο εργαλείο που έχει στα χέρια της η παρούσα Δημοτική Αρχή, η οποία κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να προχωρήσει στην εκπόνηση αντίστοιχων μελετών για όλες τις περιοχές της Κεφαλονιάς.
Οι 200.000 ευρώ λοιπόν που αναφέρετε στο δημοσίευμά σας  δεν είναι ένα χρέος που φορτώθηκαν οι δημότες για κάτι ανύπαρκτο, αλλά για κάτι απολύτως χρήσιμο που οι πολιτικές και χρονικές συγκυρίες δεν επέτρεψαν στο Δήμο Ερίσου να το ολοκληρώσει. ΄Αλλωστε στο ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Κεφαλλονιάς των ετών 2011,2012,2013 που έχω στο αρχείο μου, ως πρώην Δημοτική Σύμβουλος ,αναφέρεται συνεχώς η μελέτη του ΣΧΟΟΑΠ Ερίσου που σημαίνει ότι η Δημοτική Αρχή συμφωνεί με τη σπουδαιότητα της μελέτης γι΄αυτό και την εντάσσει στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου,με σκοπό να την ολοκληρώσει.
Αυτά προς ενημέρωσή σας και προς ενημέρωση των αναγνωστών σας.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Κατερίνα Κουταλά

Υ.Γ. 1   Σε όσους αναρωτηθούν γιατί ο Δήμος Ερίσου δεν προώθησε το έργο ως “γέφυρα” για το ΕΣΠΑ, η απάντηση είναι ότι αφενός το ΕΣΠΑ δεν άνοιξε μέχρι τη λήξη του Δήμου Ερίσου, αφετέρου ο Δήμος Ερίσου λόγω μεγέθους δεν είχε πιστοποίηση και δεν ήταν δικαιούχος για να εκτελέσει έργα  ΕΣΠΑ, όπως και το 80% των Καποδιστριακών Δήμων, άλλωστε αυτός ήταν κι ένας από τους λόγους που έγινε ο “Καλλικράτης”.
Υ
.Γ.2  Την απόφασή μου να μην συμμετάσχω στις Δημοτικές Εκλογές του 2014 την είχα πάρει ένα χρόνο πριν τη διεξαγωγή τους, για μια σειρά προσωπικούς και πολιτικούς λόγους, με κυριότερο ότι δεν επιθυμούσα να συνεχίσω πλέον να υπηρετώ αυτό το μόρφωμα που λέγεται “Καλλικράτης”, με το οποίο είχα εξαρχής διαφωνήσει. Την απόφασή μου αυτή την είχα γνωστοποιήσει σε όλους τους συναδέλφους μου στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλλονιάς.
Στην τελευταία αποχαιρετιστήρια συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου δήλωσα ότι θα παραμείνω ενεργός δημότης και θα παρεμβαίνω δημόσια όποτε κρίνω ότι έχω κάτι χρήσιμο να καταθέσω στο δημόσιο διάλογο.

Back To Top