skip to Main Content
Dim8

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΙΟΝΥΣΗ ΛΥΚΟΥΔΗ ΣΤΗΝ ΕΡΑ-Κ & ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΟΥ: “ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΗΚΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ”!

Συνέντευξη στο ραδιόφωνο της ΕΡΑ-Κ και στην Ελευθερία Κουλουριώτου παραχώρησε ο Αντιδήμαρχος Διονύσης Λυκούδης. Η ιδιαιτερότητα της συνέντευξης αυτής ήταν ότι ο Δ. Λυκούδης δεν μίλησε ως πολιτικός αλλά με την ιδιότητα του επιχειρηματία. Ας δούμε κάποια σημεία από αυτήν την ενδιαφέρουσα κουβέντα:

1. Ο Δ. Λυκούδης εξέφρασε την ευχή σε όλες τις βαθμίδες της πολιτικής να μπορούσαν να συμμετέχουν επιχειρηματίες. Και στην αυτοδιοίκηση αλλά και στην κεντρική πολιτική σκηνή. Ο επιχειρηματίας, είπε, έχει δαιμονοποιηθεί τεχνηέντως από άλλους πολιτικούς κύκλους και αυτό είναι ότι χειρότερο. Ο επιχειρηματίας μέσω της δραστηριότητάς του αφενός δίνει δουλειά σε κόσμο και αφετέρου αυξάνει το ακαθάριστο εθνικό προιόν της πατρίδας μας. Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων το κράτος εισπράττει χρήματα και κινείται έτσι η τοπική οικονομία. Άρα χωρίς το “επιχειρείν” δεν υπάρχει ζωή, δεν υπάρχει οικονομία. Άρα, τόνισε, γιατί δαιμονοποιούμε κάτι που είναι ο “αιμοδότης” της οικονομίας μας; Περαιτέρω ο επιχειρηματίας είναι ο άνθρωπος της δημιουργίας. Το να βάζουμε φραγμούς στους ανθρώπους της δημιουργίας, κάνουμε στο τέλος κακό στους εαυτούς μας. Για παράδειγμα, είπε, η δική μου επιχειρηματική δραστηριότητα, σήμερα, τέλη Νοεμβρίου, δίνει δουλειά σε 200 ανθρώπους στην Κεφαλονιά. Μακάρι να υπήρχαν και άλλοι επιχειρηματίες που να έκαναν το ίδιο με εμάς και τότε θα είχαμε καταφέρει να μηδενίσουμε την μεγάλη γάγγραινα της κοινωνίας μας που είναι η ανεργία. Άρα που βρίσκεται το μεμπτό και δαιμονοποιούμε τον επιχειρηματία; Αυτό είναι ότι πιο ολέθριο μπορεί να μας συμβεί διότι α ο επιχειρηματίας δεν τολμήσει, δεν έχει δουλειά ο εργαζόμενος. Εάν ο επιχειρηματίας αποτύχει, χάνει την δουλειά του ο εργαζόμενος. 

2. Στην συνέχεια ο Διονύσης Λυκούδης ξεκαθάρισε ότι είναι τελείως διαφορετικά πράγματα το επιχειρείν με την ενασχόλησή του με την πολιτική. Τόνισε ότι δεν εμπλέκονται αυτά τα δύο πουθενά. Τα τελευταία δέκα χρόνια οι πολιτικοί μου αντίπαλοι λένε ότι την πολιτική την χρησιμοποιώ ως εφαλτήριο για τις επιχειρηματικές μου δραστηριότητες στην Κεφαλονιά, είπε. Και έλεγαν ότι ο Λυκούδης θέλει να ελέγξει την τοπική πολιτική σκηνή προκειμένου να επεκτείνει τις δραστηριότητές του παίρνοντας τα Σπήλαια της Μελισσάνης και της Δρογκαράτης, παίρνοντας τον Μύρτο και τον Πλατύ Γιαλό. Τελικά, όχι μόνο ο Λυκούδης δεν πήρε τις πλουτοπαραγωγικές πηγές του Δήμου, επεσήμανε, αλλά ως σύμβουλος του Δημάρχου, προσπαθήσαμε να αναβαθμίσουμε προς όφελος του Δήμου και με την διαχείριση του Δήμου αυτές τις πλουτοπαραγωγικές πηγές. Έρχεται τώρα αυτή η πενταετία Παρίση, όπου εγώ είμαι Αντιδήμαρχος και αναπληρωτής Δημάρχου, συνέχισε και θα περιμένουν και πάλι να τις πάρω αλλά δυστυχώς και πάλι θα διαψευστούν. Και ρώτησε: Δεν είναι λοιπόν ώριμη η ώρα, όλοι αυτοί που τα τελευταία δέκα χρόνια δημιουργούν αυτόν τον “μπαμπούλα” στην τοπική κοινωνία, να βγουν και να ζητήσουν ένα συγγνώμη δημόσια; Αντί να βγουν να ζητήσουν συγγνώμη, σήμερα έχουν “λουφάξει” μέσα στην δίνη που τους δημιούργησε αυτή η λογική και δεν ξέρουν πια τι να πουν. 

3. Στην συνέχεια μίλησε για τις δραστηριότητές του στην ακτοπλοία. Είπε ότι εκεί που μας περίμεναν να παίρνουμε τα Σπήλαια, η οικογένειά μου άνοιξε φτερά στην ακτοπλοία. Φέραμε πίσω στην Κεφαλονιά τα πλοία που είχε χάσει. Φέραμε πάλι στην Κεφαλονιά την αναβάθμιση των ακτοπλοικών συγκοινωνιών. Ξαναδώσαμε προοπτική στον τρόπο. Αυτή είναι η Κεφαλονιά της δημιουργίας. Να έχει ανθρώπους που δίνουν εργασία και ανεβάζουν τις υπηρεσίες του νησιού. Και εμείς αυτό το τολμήσαμε την δυσκολότερη εποχή, όταν όλες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα κλείνουν, εμείς ανοίξαμε και προσλάβαμε κόσμο. Και αντί να χειροκροτηθούμε γι’αυτό, το πολιτικό πάθος δεν αφήνει κάποιους να λειτουργήσουν ως άνθρωποι με ψυχή και με μυαλό ανοιχτό. Και ξεκαθάρισε ότι δεν μιλάει για την κοινωνία, η οποία είπε μπράβο και το απέδειξε και στην κάλπη των εκλογών. Άρα το να επιβραβεύει η κοινωνία κάποιους που δημιουργούν, που προσπαθούν να πάνε ένα βήμα μπροστά, να δώσουν ένα “ράπισμα” στην ανεργία, δεν είναι ψηφοθηρία. Οι μόνοι που έχουν μείνει απέναντι είναι κάποιοι “κακόμοιροι” που νομίζουν ότι μπορεί να ζήσουν από την πολιτική ζωή του τόπου, κατέχοντας μία θέση προκειμένου να έχουν το μηνιάτικο και να τη βγάζουν καθαρή. Εγώ, υπογράμμισε, είμαι εδώ χωρίς μηνιάτικο και το ξέρετε και πρέπει να το ξαναπώ για να το ακούσει όλη η Κεφαλονιά ότι ο Διονύσης Λυκούδης είναι χωρίς μηνιάτικο Αντιδημάρχου, το έχω εκχωρήσει στο ταμείο του Δήμου και είμαι εδώ από μεράκι και αγάπη στον τόπο μου. Γιατί θέλω να δω έναν τόπο να παίρνει μία άλλη πορεία. Να φτιάξω το λιμάνι του Αργοστολίου, να φτιάξω το ιστορικό κέντρο του Αργοστολίου και να το αναβαθμίσω, να κάνουμε τα έργα της αποκατάστασης της Παλικής, να κάνουμε κινήσεις που θα αυξήσουν τον πλούτο και το ΑΕΠ του νησιού μας. 

4. Όταν ξεκίνησα, συνέχισε, αυτή την προσπάθεια κάποιοι είπαν ότι είναι ένα “πυροτέχνημα” που θα σβήσει σε μερικούς μήνες. Αυτό δεν έγινε. Και πιστέψτε με αν πάτε στον Πειραιά και ρωτήσετε παντού για την ναυτιλιακή μας εταιρεία θα σας που ότι είναι από τις λίγες φερέγγυες στην χώρα αυτή την εποχή και θα ήταν χαρά τους να συνεργαστούν μαζί μας. Πως το καταφέραμε τώρα αυτό…Εμένα, είπε, ως αρχή μου έχω την φράση του Πάολο Κοέλιο ότι “όταν θέλεις κάτι πολύ, όλο το σύμπαν συνωμοτεί για να τα καταφέρεις”. Εμείς δουλεύουμε και η ευτυχία μου είναι ότι το παιδί μου σπούδασε ναυτιλιακά με μεταπτυχιακές σπουδές και είναι η μεγάλη βάση και η ραχοκοκκαλιά της επιτυχίας μου και το μέλλον της επιχείρησης. Δεν μπήκαμε σε μία δουλειά ως ερασιτέχνες, είχαμε το backround να την στηρίξουμε λόγω του γιού μου και είχαμε το θάρρος και το θράσος που χρειάζεται η επιχειρηματικότητα. Αυτά τα δύο παντρεύτηκαν, έκαναν ένα περίφημο γάμο και αυτός ο γάμος έχει ως αποτέλεσμα την ώρα που μεγάλες ναυτιλιακές-χρηματιστηριακές εταιρείες που έχουν από πίσω τους τεράστια κεφάλαια από τράπεζες να έχουν προβλήματα και εμείς να μην έχουμε δώσει το παραμικρό δικαίωμα πουθενά, να στηρίζεται η δουλειά και να είναι βιώσιμη διότι έχουμε επιφέρει ένα μεγάλο νοικοκυριό, προσπαθούμε να εξοικονομούμε χρήματα από διάφορες σπατάλες. Έχουμε κάνει καινοτομίες στον τομέα της διαχείρισης , έχουμε επιφέρει μία απίστευτη οικονομία, δεν έχουμε παρασυρθεί από “Κασσάνδρες”. 

5. Μίλησε για την γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη. Τόνισε ότι το 2012 σταμάτησε η εταιρεία Στρίντζη με 2.000.000 ευρώ ζημιά. Το 2013 την ανέλαβαν οι Ζακυνθινοί που αποχώρησαν με 1.800.000 ευρώ ζημιά. Εάν τότε μπαίναμε εμείς, στα τρία χρόνια θα είχαμε εγγράψει ζημιά 3.600.000 ευρώ το λιγότερο. Άρα θα είχαμε κλείσει την εταιρεία. Και θα είχαν φύγει τα πλοία και από τον Πόρο με ότι αποτελέσματα συνεπάγεται αυτό.  Η εταιρεία είναι οικογενειακή επιχείρηση, είπε. 

6. Ποιά όμως είναι τα αποτελέσματα της παρέμβασης της Kefalonian Lines στα ακτοπλοικά δρώμενα του νησιού μας; Όπως τονίζει ο Δ. Λυκούδης: Πρώτον έχει η Κεφαλονιά 180 ημέρες το χρόνο, 7 δρομολόγια την ημέρα προς την στεριά. Κάθε 1,5 ώρα ο Κεφαλονίτης μπορεί να φύγει από το νησί του και να πάει στην στεριά. Αυτό είναι μία κατάκτηση της εταιρείας μας. Δεύτερον για πάρα πολλά χρόνια η τιμή του εισιτηρίου ήταν 48 και 45 ευρώ και σήμερα είναι 38 ευρώ. Αυτό το επιβάλλαμε εμείς. Τρίτον από την ημέρα που μπήκε η Kefalonian Lines στις γραμμές δεν υπάρχει ούτε μία μέρα, εκτός από τις απεργίες και κάποια ακραία καιρικά φαινόμενα, που να μείνει η Κεφαλονιά χωρίς πλοίο και χωρίς σύνδεση με την στεριά. Τέταρτον, πρέπει να πιστώσουμε στην εταιρεία ότι όλοι οι άνεργοι ναυτικοί μας ξαναβρήκαν δουλειά

7. Ο επόμενος στόχος της εταιρείας, σύμφωνα με τον Διονύση Λυκούδη είναι ότι εμείς θα τολμήσουμε να σηκώσουμε την σημαία της Κεφαλονιάς στα νησιά του Αιγαίου πολύ σύντομα. 

Back To Top