skip to Main Content
Θανάσης Καραπέτσας: «Ο τουρισμός της Κεφαλονιάς έχει προοπτική — αρκεί να φτιάξουμε τις υποδομές »

Θανάσης Καραπέτσας: «Ο τουρισμός της Κεφαλονιάς έχει προοπτική — αρκεί να φτιάξουμε τις υποδομές »

Κύρια σημεία της συνέντευξης

1. Εντυπώσεις από τη World Travel Market (Λονδίνο)

  • Η έκθεση κύλησε χωρίς εκπλήξεις, με σταθερό ενδιαφέρον από την αγγλική αγορά.

  • Οι Βρετανοί τουρίστες παραμένουν βασικός πυλώνας για την Κεφαλονιά.

  • Υπάρχει αυξημένη αισιοδοξία για τη σεζόν του 2026.

2. Επιπτώσεις από τα νέα φορολογικά μέτρα στην Αγγλία

  • Οι νέοι φόροι του Βρετανού Πρωθυπουργού ίσως περιορίσουν τη διάρκεια διακοπών, όχι όμως τον αριθμό ταξιδιών.

  • Ο Βρετανός «έχει τον τουρισμό στο DNA του» — θα συνεχίσει να ταξιδεύει.

3. Κρατήσεις και προοπτικές

  • Οι κρατήσεις για το 2026 εμφανίζονται αυξημένες σε σχέση με πέρσι.

  • Η τελική εικόνα θα φανεί μετά την έκθεση του Βερολίνου (Μάρτιος 2026).

  • Παραμένει πρόβλημα το last minute booking, που μειώνει τη μέση παραμονή και τον τζίρο.

4. Πτήσεις και παράταση σεζόν

  • Προβλέπεται παράταση πτήσεων έως τέλη Οκτωβρίου 2026.

  • Όμως, τα μαγαζιά είναι κλειστά μετά τον Σεπτέμβριο, κάτι που αναιρεί το όφελος του επιπλέον τουρισμού.

5. Ανταγωνισμός & συγκρίσεις

  • Η Ζάκυνθος έχει πολλαπλάσια κρεβάτια και διαφορετικό μοντέλο (πολλά all inclusive).

  • Η Αλβανία αναπτύσσεται τουριστικά, αλλά ακόμα «μαθαίνει» — δεν είναι ακόμη πλήρως ανταγωνιστική.

6. Υποδομές και προβλήματα

  • Έντονη κριτική για τις ελλείψεις υποδομών στην Κεφαλονιά:

    • Σκοτεινοί δρόμοι (π.χ. Πόρος–Σκάλα)

    • Έλλειψη σήμανσης και πεζοδρομίων

    • Προβλήματα καθαριότητας, απορριμμάτων, οδικής ασφάλειας

    • Ανεπάρκεια στην προβολή και οργάνωση των αξιοθέατων

  • Οι τουρίστες φτάνουν με φακούς και γιλέκα φωσφορίζοντα επειδή δεν υπάρχει φωτισμός.

7. Κάλεσμα για αλλαγή νοοτροπίας

  • Να σταματήσουν οι «φωτογραφίες και οι φιέστες» και να γίνουν έργα ουσίας.

  • Συμμετοχή όλων — πολιτών, επαγγελματιών και αρχών — για να βελτιωθεί το τουριστικό προϊόν.

  • Κριτική προς τη στασιμότητα και τη γραφειοκρατία.

  • Έμφαση στην ανάγκη νέας γενιάς ανθρώπων με όραμα.

Χαρακτηριστικά Θέματα που θέτουν οι Τουρίστες

«Δεν είμαστε προορισμός για πελάτη της τελευταίας στιγμής.»

«Να μην περιμένουμε να τα κάνει όλα το κράτος — να βάλουμε κι εμείς πλάτη.»

«Όχι άλλες φωτογραφιούλες, έργα ουσίας θέλουμε.»

«Οι τουρίστες έρχονται με φακούς γιατί δεν έχουμε φωτισμό στους δρόμους!»

«Ας δώσουμε χώρο στα νέα παιδιά που έχουν όρεξη και γνώσεις.»

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη.

audioart

️ Συνέντευξη

Στην εκπομπή “Το Βήμα του Πολίτη” με τον Σάκη Βούτο – Ionian Galaxy 90.8 / voutospress.gr (11 Νοεμβρίου 2025)
Καλεσμένος: Θανάσης Καραπέτσας, τουριστικός πράκτορας

Σάκης Βούτος:

Κύριε Καραπέτσα, επιστρέψατε από τη μεγάλη τουριστική έκθεση στο Λονδίνο, τη World Travel Market. Ποια είναι η εικόνα που φέρνετε για τον τουρισμό της Κεφαλονιάς;

Θανάσης Καραπέτσας:

Η εικόνα είναι σταθερή και θετική. Δεν είχαμε εκπλήξεις, αλλά ούτε και αρνητικά σημάδια. Η αγγλική αγορά παραμένει βασικός πυλώνας του τουρισμού μας. Οι Βρετανοί θα συνεχίσουν να έρχονται και το 2026 — το ενδιαφέρον υπάρχει και φαίνεται. Είμαι πιο αισιόδοξος από ό,τι ήμουν πριν την έκθεση.

Σάκης Βούτος:

Υπάρχει ανησυχία για τα νέα φορολογικά μέτρα του Βρετανού Πρωθυπουργού. Θα επηρεάσουν τις διακοπές των Άγγλων;

Θανάσης Καραπέτσας:

Ναι, θα τους επηρεάσουν ως προς το διάστημα παραμονής — ίσως μείνουν λιγότερες μέρες. Αλλά ο Βρετανός δεν σταματά να ταξιδεύει, είναι στο DNA του. Θα έρθει πάλι για ήλιο και θάλασσα, απλώς με πιο «σφιχτό» προϋπολογισμό.

Σάκης Βούτος:

Οι κρατήσεις για το 2026 πώς κινούνται;

Θανάσης Καραπέτσας:

Αυτή τη στιγμή είναι αυξημένες σε σχέση με πέρσι. Είναι νωρίς ακόμα, αλλά η εικόνα είναι ενθαρρυντική. Το τελικό συμπέρασμα θα το έχουμε μετά την έκθεση του Βερολίνου, τον Μάρτιο. Εκεί θα δούμε τη δυναμική των κρατήσεων.

Σάκης Βούτος:

Έχουμε πάλι το φαινόμενο του «last minute» τουρίστα;

Θανάσης Καραπέτσας:

Δυστυχώς, ναι. Ο πελάτης της τελευταίας στιγμής δεν μας ευνοεί. Είναι αυτός που κλείνει 3-4 μέρες πριν, ψάχνει το φτηνό εισιτήριο, το φτηνό δωμάτιο.
Η Κεφαλονιά δεν είναι προορισμός τελευταίας στιγμής. Θέλει οργάνωση και προγραμματισμό.

Σάκης Βούτος:

Αναφέρατε ότι θα έχουμε πτήσεις και τον Οκτώβριο. Θα κρατήσει η σεζόν περισσότερο;

Θανάσης Καραπέτσας:

Ναι, έχουμε ήδη πτήσεις μέχρι τις 10–11 Οκτωβρίου και πιθανόν θα προστεθεί μία ακόμη ως τέλος Οκτωβρίου. Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: τα μαγαζιά είναι κλειστά. Αν δεν μείνει ανοιχτή η αγορά, τι να κάνει ο τουρίστας; Δεν θα πιει ούτε έναν καφέ.

Σάκης Βούτος:

Ποια είναι η εικόνα από άλλες αγορές; Υπάρχει ενδιαφέρον πέρα από την Αγγλία;

Θανάσης Καραπέτσας:

Από τις άλλες χώρες δεν υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ακόμη. Οι περισσότερες πτήσεις είναι ίδιες με πέρσι. Όλα θα φανούν μετά το Βερολίνο.

Σάκης Βούτος:

Η Ζάκυνθος δείχνει πιο επιφυλακτική, σύμφωνα με όσα μας είπε η κυρία Τετράδη. Γιατί;

Θανάσης Καραπέτσας:

Η Ζάκυνθος έχει πολύ περισσότερα κρεβάτια και διαφορετικό τουριστικό μοντέλο — πολλά all inclusive και μεγάλες μονάδες.
Η Κεφαλονιά έχει άλλο κοινό, πιο ποιοτικό και ήσυχο.
Η Ζάκυνθος φτάνει σχεδόν το ένα εκατομμύριο τουρίστες, αλλά έχει και πολλά προβλήματα: νερό, αποχέτευση, καθαριότητα. Εμείς είμαστε καλύτερα σε αυτά, αν και έχουμε κι εμείς τις ελλείψεις μας.

Σάκης Βούτος:

Και μιας και το αναφέρατε… οι υποδομές στην Κεφαλονιά; Διορθώθηκε τίποτα;

Θανάσης Καραπέτσας:

Δυστυχώς όχι αρκετά. Οι δρόμοι, οι πινακίδες, ο φωτισμός, οι πεζοδρομήσεις… ίδια κάθε χρόνο.
Απλά πράγματα που μπορούν να γίνουν σε μισή ώρα μένουν χρόνια.
Ο τουρίστας έρχεται και κινδυνεύει τη νύχτα γιατί δεν υπάρχει φως.
Πούλμαν πηγαίνουν σε αξιοθέατα και οι οδηγοί ντρέπονται για την εικόνα.
Οι ξένοι σημειώνουν αυτές τις λεπτομέρειες — και έχουν δίκιο.

Σάκης Βούτος:

Και όμως βλέπουμε πολλές φωτογραφίες, προβολές, καμπάνιες…

Θανάσης Καραπέτσας:

Οι φωτογραφίες δεν φέρνουν τουρίστες. Έργα ουσίας φέρνουν τουρίστες.
Καλή είναι η προβολή, αλλά αν δεν έχεις δρόμους, φωτισμό, καθαριότητα και σήμανση, τι να την κάνεις;
Ας αφήσουμε τις φιέστες και ας πιάσουμε τη δουλειά.

Σάκης Βούτος:

Υπάρχει προοπτική να δούμε νέες επενδύσεις, νέα ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά;

Θανάσης Καραπέτσας:

Υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά η γραφειοκρατία καθυστερεί.
Χρειαζόμαστε τετράστερα και πεντάστερα, αλλά και καλά τριάστερα.
Οι πελάτες μας ζητούν ποιότητα — όχι πολυτέλεια απαραίτητα, αλλά καθαριότητα, εξυπηρέτηση, οργάνωση.

Σάκης Βούτος:

Η Αλβανία ανεβαίνει. Είναι ανταγωνιστική πλέον;

Θανάσης Καραπέτσας:

Αναπτύσσεται δυναμικά. Έχουν κάνει λιμάνια, αεροδρόμια, χαμηλότερα ΦΠΑ, κινούνται έξυπνα.
Αλλά δεν έχουν ακόμη το «know-how» του ποιοτικού τουρισμού.
Αν εμείς κάνουμε σωστά τη δουλειά μας, δεν έχουμε να φοβηθούμε κανέναν.

Σάκης Βούτος:

Τελικά, ποιο είναι το μεγάλο “ζητούμενο” για την επόμενη μέρα του τουρισμού στην Κεφαλονιά;

Θανάσης Καραπέτσας:

Να στηριχθεί ο τουρισμός από το Δημόσιο τομέα με έργα και όχι με φωτογραφίες.
Να μπουν οι νέοι άνθρωποι μπροστά, με όρεξη και γνώσεις.
Και να σταματήσουμε να λέμε τα ίδια κάθε χρόνο χωρίς να αλλάζει τίποτα.
Αν φτιάξουμε το “μαγαζί” μας, ο ποιοτικός τουρίστας θα έρθει μόνος του.

Σάκης Βούτος:

Σας ευχαριστώ θερμά για τη συζήτηση, κύριε Καραπέτσα.

Θανάσης Καραπέτσας:

Κι εγώ σας ευχαριστώ. Να έχουμε υγεία και δύναμη — και να συνεχίσουμε να λέμε την αλήθεια, γιατί μόνο έτσι προχωράμε μπροστά.

Συνέντευξη – Επιμέλεια: Σάκης Βούτος
Το Βήμα του Πολίτη, Ionian Galaxy 90.8 – 11 Νοεμβρίου 2025
voutospress.gr

Πηγή

Back To Top