skip to Main Content
Δεν θα επιτρέψουμε η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» να γίνει το πρόσχημα για νέες αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις

Δεν θα επιτρέψουμε η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» να γίνει το πρόσχημα για νέες αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις

Δεν θα επιτρέψουμε η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» να γίνει το πρόσχημα για νέες αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις

«Δεν θα επιτρέψουμε η “Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής” να γίνει το πρόσχημα για νέες αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις», ξεκαθαρίζει η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ, καλωσορίζοντας στα πανεπιστήμια τους νέους φοιτητές και φοιτήτριες που πέρασαν από την απαιτητική δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ διεκδικεί:

Να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί ο ν. Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη. Καμία σκέψη για αστυνομία στα ΑΕΙ. Να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί η ΕΒΕ.

Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των πανεπιστημίων από Σεπτέμβρη.

Αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ στο ύψος των αναγκών για υψηλού επιπέδου εκπαίδευση και έρευνα, προς όφελος της σπουδάζουσας νεολαίας, των νέων επιστημόνων, και του ελληνικού λαού. Άμεση χρηματοδότηση για αναβάθμιση της κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής και ενίσχυση της φοιτητικής μέριμνας.

Άμεση ενίσχυση του τακτικού προσωπικού ΔΕΠ με κρίση, σταθερή εργασιακή σχέση, και οργανικά ενταγμένου στην εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα των ΑΕΙ. Προσλήψεις, με σταθερή-μόνιμη εργασιακή σχέση, όλου του αναγκαίου προσωπικού, καθαριότητας και φύλαξης των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και διοικητικής λειτουργίας γενικότερα.

Κατάργηση όλων των νόμων που υποβαθμίζουν τα πανεπιστημιακά πτυχία και απαξιώνουν το παρεχόμενο έργο των ΑΕΙ, με διετή-τριετή προγράμματα σπουδών εντός και εκτός ΑΕΙ, «δια-βίου» και σεμιναριακού τύπου «εκπαίδευση», καθώς και με την εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων με αυτά των κολεγίων.

Στο κάλεσμά της η ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ επισημαίνει:

«Η ΔΗΠΑΚ συγχαίρει και καλωσορίζει στα ΑΕΙ τους νέους φοιτητές και φοιτήτριες που πέρασαν από την απαιτητική δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων. Η προηγούμενη χρονιά ήταν δύσκολη, με απανωτά εμπόδια. Η κυβέρνηση έπαιξε κυριολεκτικά με την προστασία της υγείας και τα όνειρα όλων και με την ευκαιρία των κλειστών σχολείων και ΑΕΙ, εξίσωσε τα πτυχία των κολεγίων με των ΑΕΙ και εισήγαγε την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), λίγους μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ανεξάρτητα από το πού θα βρεθεί ο κάθε απόφοιτος, το τέλος αυτής της μάχης αποτελεί το ξεκίνημα μιας νέας περιόδου για όλους και όλες, στα Πανεπιστήμια, στις Επαγγελματικές Σχολές, στους χώρους δουλειάς και στις γειτονιές, για τη ζωή και τη μόρφωση που αξίζει στην ανθρωπότητα στον 21ο αιώνα.

Τα αποτελέσματα του φετινού συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αποτελούν αδιάψευστη απόδειξη για τους πραγματικούς στόχους της καθιέρωσης της ΕΒΕ που με υπερβάλλοντα ζήλο εισήγαγε η κυβέρνηση της ΝΔ: χιλιάδες υποψήφιοι μένουν εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης και παραδίδονται ως πελάτες στα διάφορα ιδιωτικά κολέγια και επαγγελματικές σχολές.

Παράλληλα, δεκάδες Τμήματα στα Πανεπιστήμια της χώρας, ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα, έχουν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων στρώνοντας έτσι το δρόμο για τον επόμενο γύρο συγχωνεύσεων, με αμιγώς μη ακαδημαϊκά κριτήρια. Η εργαλειοποίηση της “βάσης εισαγωγής” και του αριθμού των εισακτέων ως κριτήριο για την ανάπτυξη, διατήρηση ή κατάργηση ενός επιστημονικού αντικειμένου, της χρηματοδότησης ενός Τμήματος ή ενός Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, είναι αντιεπιστημονική και παραπέμπει στην υποταγή στο “νόμο” της “προσφοράς-ζήτησης”.

Αξίζει να επισημανθεί ως αδιάψευστη απόδειξη του ανορθολογισμού της ΕΒΕ και της αποτυχίας των “νόμων της ελεύθερης αγοράς” στους οποίους υπακούν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα το γεγονός ότι, η συντριπτική πλειοψηφία των Τμημάτων που ασχολούνται με το περιβάλλον, τη δασοπροστασία, τη μελέτη των οικοσυστημάτων, τη γεωλογία, έχουν μονοψήφιο αριθμό εισακτέων. Και όλα αυτά σε μια χώρα που πλήττεται κάθε χρόνο από πυρκαγιές, τα βουνά παραδίδονται σε επενδυτές και περισσεύουν οι αναλύσεις για την ανάγκη πρόληψης, μελέτης και περιβαλλοντολογικού σχεδιασμού

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις είτε φέρουν το όνομα του κ. Γαβρόγλου ή της κ. Κεραμέως οδηγούν στην ακραία κατηγοριοποίηση των ΑΕΙ. Μεταφέρουν το κόστος των σπουδών στις λαϊκές οικογένειες και προωθούν με συνέπεια τον άγρια ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο. Ενισχύουν τις συμπληγάδες από τις οποίες πρέπει να περάσουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να μορφωθούν.

Οι δηλώσεις της υπουργού Παιδείας περί “εγκλωβισμένων” φοιτητών, καταδεικνύουν από πόσο “ψηλά” ατενίζει τις ανάγκες τους. Οι φοιτητές δεν εγκλωβίζονται από τις σπουδές σε δημόσια Πανεπιστήμια, εγκλωβίζονται από τη φτώχεια, την έλλειψη προοπτικής, τους φραγμούς που υψώνονται μπροστά στα παιδιά της λαϊκής οικογένειας από τα πρώτα τους βήματα στη ζωή.

Σε αυτές τις συνθήκες, καλούμε τους νέους φοιτητές να πυκνώσουν τις γραμμές των φοιτητικών συλλόγων, να διεκδικήσουν ασφαλές άνοιγμα των Σχολών μετά από 3 εξάμηνα (!) τηλεκπαίδευσης, ποιοτική φοιτητική στέγη, αναβάθμιση της φοιτητικής μέριμνας συνολικά, μέτρα στήριξης των οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών ώστε να ξεκινήσουν και ολοκληρώσουν τις σπουδές τους χωρίς προσκόμματα».

Πηγή

Back To Top