skip to Main Content
“Εκ νέου εφεύρεση του αρχείου” του Αντίοχου Ευαγγελάτου.

“Εκ νέου εφεύρεση του αρχείου” του Αντίοχου Ευαγγελάτου.

Μετά από χρόνια βρεθήκαμε στον αύλειο χώρο της Φιλαρμονικής Σχολής , έναν χώρο που χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν για θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις. Υπήρξε βέβαια και η  συγκινησιακή πλευρά…. αναπολώντας μια εποχή που το ΕΘΚ κυριαρχούσε μέσα στον χώρο αυτό και ιδιαίτερα στην είσοδο όπου γίνονταν οι πρόβες.  Μετά ήρθε η ….καφετέρια.

Re–inventing the Archive μεταφράζεται ως “εκ νέου εφεύρεση του αρχείου” του Αντίοχου Ευαγγελάτου. Μια πρωτότυπη εκδήλωση στη σύλληψη από την  Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλληνίας, και τους διοργανωτές της,  στο πλαίσιο του ιδρυτικού της σκοπού «καλλιέργεια και διάδοση της μουσικής».

“Το Re–inventing the Archive: Αφιέρωμα στον Αντίοχο Ευαγγελάτο είναι ένα πρόγραμμα δράσεων που αναδεικνύει και διερευνά σύγχρονες καλλιτεχνικές πρακτικές, καινοτόμες μορφές και μεθόδους παραστατικότητας σε ακουστικά χωρικά δρώμενα μέσω του πειραματισμού και της ψηφιακής πολυμεσικότητας. Οι δράσεις εμπνέονται από το συνθετικό έργο ενός εκ των βασικότερων εκπροσώπων της Εθνικής Μουσικής Σχολής, του Κεφαλλονίτη συνθέτη και μαέστρου Αντίοχου Ευαγγελάτου, που με το έργο του εμπλούτισε, ποσοτικά και ποιοτικά, την έντεχνη ελληνική μουσική δημιουργία. Το εγχείρημα επανανοημοτοδοτεί το αρχειακό υλικό μετατρέποντάς το σε γόνιμο πεδίο για σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Η επαναπροσέγγιση του έργου του Ευαγγελάτου μέσω της πολυμεσικότητας αποτελεί μία επανανακάλυψη (Re-inventing) ενός συνεχούς χωροχρονικού δημιουργικού διαλόγου, όπου τα όρια μεταξύ παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος αμφισβητούνται και επανακαθορίζονται. Μια δημιουργική διαδρομή μέσω μιας ηχητικής εγκατάστασης και διαδραστικών επιτελέσεων, όπου η παραστατική πράξη δεν αντιμετωπίζεται σαν μια “γραμμική” αναπαραγωγή αφηγηματικών ακολουθιών, αλλά ως μια χωρική, διαδραστική εμπειρία”.

Ακριβώς όπως το παρουσιάζουν οι εμπνευστές του.  Ήταν μια….. περιπέτεια χθες το βράδυ.   Περιπλανιόμασταν σε διάφορα ηχητικά αντικείμενα, αναλόγια με διάφορα ρητά πάνω, προβολείς, οθόνες κομπιούτερ και μουσική. Η περιπλάνηση διήρκεσε από της 8.30 που μπήκαμε στον χώρο, μέχρι τις 9.30 όπου ο Δρ Λαμπρογιάννης Πεφάνης αναφέρθηκε στις “Στιγμές από τη ζωή του Αντίοχου Ευαγγελάτου”. Μια ομιλία που ακούσαμε πολλά βιογραφικά στοιχεία του συνθέτη με οπτικό υλικό. Αν δείτε το video θα καταλάβετε.

Στις 22.30  – Ο György Ligeti  (αμετάφραστο) «συναντά» τον Αντίοχο Ευαγγελάτο σε μια πειραματική και διαδραστική μουσική παράσταση βασισμένη στη Βυζαντινή Μελωδία με χρήση συστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης, με τους Λαμπρογιάννης   Πεφάνης – Βιολί, Roblokie A Flo (Δημήτρης Σμαΐλης) – Live Electronics. Δυστυχώς για λόγους προσωπικούς δεν μπόρεσα να το παρακολουθήσω. Ζητώ συγνώμη.

Ομολογώ ότι αιφνιδιάστηκα χθες, ίσως γι’ αυτό η αντίδραση μου ήταν να φύγω, διότι μετά την ομιλία του Δρ  Λαμπρογιάννη Πεφάνη, μεσολάβησαν τρία τέταρτα αναμονής για να παρακολουθήσουμε την επόμενη παρουσίαση. (Γιατί;) Όπως καταλαβαίνετε η ….ψυχολογική ισορροπία παίζει καθοριστικό ρόλο σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Πρωτόγνωρα και καθοριστικά για κάποιον που έχει παρακολουθήσει εκατοντάδες εκδηλώσεις πολιτισμού, ζητώ την επιείκεια σας.

Υπάρχει και συνέχεια σήμερα 1η Σεπτεμβρίου, με το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα.

21:30 «Ανακαλύπτοντας» τη μουσική γλώσσα του Αντίοχου Ευαγγελάτου μέσα από τα έργα της ηχητικής εγκατάστασης.  Διάλεξη του Δρ. Λαμπρογιάννη Πεφάνη. –  22:30 Μεταμοντέρνες Προσεγγίσεις και Jazz Αυτοσχεδιασμός σε Μοτίβα του Αντίοχου Ευαγγελάτου Γιώργος Τσώλης – Πιάνο, Κώστας Φραντζής – Live Electronics.

Οι συντελεστές: Κώστας Φραντζής: Σύλληψη Iδέας, Ηλεκτροακουστική Σύνθεση, Ηχητικός Σχεδιασμός και Προγραμματισμός, Live Electronics, Σχεδιασμός Διαδραστικών Εφαρμογών.

Roblokie A Flo (Δημήτρης Σμαΐλης): Αλγοριθμική Σύνθεση, Σχεδιασμός Ήχου, Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, Live Electronics, Σχεδιασμός Διαδραστικών Εφαρμογών.

Λαμπρογιάννης Πεφάνης: Επιστημονική Τεκμηρίωση Ιδέας, Ιστορική Μουσικολογία, Συστηματική Μουσικολογία, Ψηφιοποίηση Μουσικού Υλικού, Διαδραστική Ερμηνεία. Πολλές ευχαριστίες προς τους Γιώργο Τσώλη (Πιάνο), Ελευθερία Έντουαρντς (Τραγούδι), Δημήτρης Γρουζής (Πιάνο), Γιώργος Αθανασίου (Προγραμματισμός Arduino), Κωνσταντίνος Νησίδης (Καλλιτεχνική Επιμέλεια Αφίσας).

Η δράση πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και  Αθλητισμού. Διοργάνωση: Φιλαρμονική Σχολή Κεφαλληνίας.



























































Πηγή

Back To Top