Κύριε Μιχαλάτε, έχετε πάει στην Χίο;
Το τριήμερο του Αγ.Πνεύματος βρέθηκα στο νησί της Χίου.
Ο πατέρας μου ο οποίος έχει στενούς δεσμούς με το νησί και το έχει επισκεφτεί πολλές φορές μου έλεγε ότι η Χίος έχει ένα καταπληκτικό οδικό δίκτυο, πολύ ανώτερο της Κεφαλονιάς.
“Υπερβολές” σκεφτόμουνα….γιατί η Χίος να έχει καλό οδικό δίκτυο αφού δεν φημίζεται ιδιαίτερα για τον τουρισμό της?
Έτσι δεν έδωσα και πολύ σημασία στα λεγόμενα του πατέρα μου.
Με αυτές τις σκέψεις και με την προοπτική ότι θα νοίκιαζα αυτοκίνητο εκεί έφτασα λίγο προβληματισμένος.
Θα καταφέρω να αντεπεξέλθω στις οδηγικές απαιτήσεις του νησιού?
Ή θα πηγαίνω σαν την χελώνα φοβισμένος και εμποδίζοντας την άνετη κυκλοφορία των ντόπιων?
Όλα απαντήθηκαν από την πρώτη κιόλας μέρα.
Ο γέροντας πατέρας μου επαληθεύτηκε στο έπακρο.
Από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο καταλαβαίνεις την απόλυτη διαφορά με την Κεφαλονιά.
Οι δρόμοι άνετοι και με πολύ καλό οδόστρωμα.
Σε πολύ μεγάλα παραλιακά κομμάτια αρκετών χιλιομέτρων υπάρχει νησίδα στην μέση του δρόμου.
Στηθαία στο πλάι παντού και καινούργιας κατασκευής.
Διαγραμίσεις παντού φρεσκοβαμμένες και σωστά χαραγμένες.
Ματάκια πάνω στην κεντρική διαγράμιση αλλά και στις πλαινές.
Σε κάθε παράκαμψη από τον κεντρικό δρόμο για κάποιο χωριό υπάρχει νησίδα με όλη την απαραίτητη σήμανση( υποχρεωτική πορεία, stop, διαγράμιση με βέλη στο οδόστρωμα).
Δρόμοι διαμάντια ακόμα και ανάμεσα σε χωριά των 15 κατοίκων.
Δρόμοι χαραγμένοι ευθεία για πολλά χιλιόμετρα.
Ακόμα και οι διαδρομές με στροφές είναι απόλυτα ασφαλείς(σωστές κλίσεις, στηθαία, μόνιμη διαγράμμιση).
Στην πόλη της Χίου παντού φανάρια(μπορεί να μέτρησα και 20 σημεία τα οποία πραγματικά θα ήταν πολύ επικίνδυνα χωρίς αυτά).
Σεβασμός των διαβάσεων των πεζών.
Άριστος φωτισμός το βράδυ όχι μόνον στην πόλη αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους.
Δημόσια πάρκινγκ αρκετά(εδώ σφαζόμαστε για ένα ακόμα)
Το φοβερό όμως είναι ότι σε όλους τους δρόμους, κι εδώ αξίζει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή, κυκλοφορούν από ελάχιστα έως καθόλου αυτοκίνητα!
Όλος αυτός ο άρτιος οδικός άξονας υπάρχει για να εξυπηρετεί πολύ μικρό αριθμό αυτοκινήτων.
Στην κυριολεξία οδηγείς μόνος σου.
Για όσους ξέρουν, από την πόλη της Χίου εως τα Μεστά η απόσταση είναι 33 χιλιόμετρα.
Ε λοιπόν σε όλη αυτή την διαδρομή της μισής ώρας εγώ προσωπικά συνάντησα 2 αυτοκίνητα.
Δεν το πίστευα.
Ερημιά κι εγώ φοβόμουνα ότι θα παρενοχλώ τους φουριόζους ντόπιους.
Αναρωτιόμουνα συνέχεια γιατί φτιάχτηκαν όλοι αυτοί οι δρόμοι αφού δεν εξυπηρετούν μεγάλο όγκο κίνησης αυτοκινήτων?
Κι επίσης αναρωτιόμουνα συνεχώς “γιατί το δικό μας ρημαδονήσι δεν έχει ούτε καν το μισό σοβαρό οδικό δίκτυο της Χίου;;;;”
Πως γίνεται ένα νησί χωρίς καθόλου τουρισμό να έχει τέτοιο άψογο δίκτυο κι ένα άλλο με πολύ τουρισμό να έχει τα οφθαλμοφανή και αναντίρρητα χάλια της Κεφαλονιάς;;;
Τι έκαναν δηλαδή οι Χιώτες κι εκτός απο την μαστίχα φύτευσαν και οδική ασφάλεια;
Υποθέτω ότι απορρόφησαν κονδύλια απο την Ευρωπαική Ένωση και σε συνδυασμό με την πολιτική βούληση των ντόπιων κυβερνώντων έκαναν αυτό το αξιοθαύμαστο δίκτυο.
Εμείς που έχουμε τέτοια τουριστική ανάπτυξη και αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια γιατί δεν ενσκήπτουμε σοβαρά πάνω σε αυτό το μείζων πρόβλημα.
Θέλουμε τουρίστες να πηγαίνουν βόλτες με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα τους και χαιρόμαστε να τους βλέπουμαι να τρώνε τα όμορφα φαγητά μας στα εξαιρετικά εστιατόρια μας.
Ο τουρίστας όμως για να φάει την νόστιμη κρεατόπιτα μας πρέπει να μπορεί να οδηγήσει και με ασφάλεια έως το εστιατόριο.
Έαν γίνει μούσκεμα από τον ιδρώτα μέχρι να φτάσει και ωχρός από την τρομάρα που έχει περάσει μέχρι να οδηγήσει έως την ταβέρνα το χάσαμε το παιχνίδι.
Πολύ απλά δεν θα ξαναπάει…..θα κάτσει στο δωμάτιο του να φάει ή θα δώσει πίσω το αυτοκίνητο που νοίκιασε φοβούμενος μήπως αποτελέσει τον μελλοντικό του τάφο.
Βγείτε λοιπόν και λίγο παραπέρα κύριοι και κυρίες της τοπικής και μή αυτοδιοίκησης.
Δείτε, μάθετε, ρωτήστε και κυρίως πράξτε.
Η Κεφαλονιά είναι το ωραιότερο νησί της χώρας(η Χίος μπροστά της μοιάζει σαν ανέκδοτο)…..κρίμα δεν είναι να φοβόμαστε να οδηγήσουμε;;;
Αναστάσιος Μαρκάτος