skip to Main Content
Μελέτη: Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό και καρδιακές παθήσεις

Μελέτη: Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό και καρδιακές παθήσεις

Μελέτη: Ο καφές μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από εγκεφαλικό και καρδιακές παθήσεις

Η κατανάλωση έως και τριών φλιτζανιών καφέ την ημέρα μπορεί να προστατεύει την καρδιά σας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Μεταξύ ατόμων χωρίς διάγνωση καρδιακής νόσου, η τακτική κατανάλωση καφέ από 0,5 έως 3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιακή νόσο, εγκεφαλικό επεισόδιο και πρόωρο θάνατο από οποιαδήποτε αιτία σε σύγκριση με όσους δεν έπιναν καφέ.

Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε την Παρασκευή στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας, εξέτασε τη συμπεριφορά κατανάλωσης καφέ σε πάνω από 468.000 άτομα που συμμετέχουν στη μελέτη UK Biobank Study, η οποία φιλοξενεί λεπτομερείς γενετικές πληροφορίες και πληροφορίες για την υγεία για περισσότερους από μισό εκατομμύριο Βρετανούς.

Προσθέτει σε προηγούμενη έρευνα

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η κατανάλωση μέτριας ποσότητας καφέ μπορεί να προστατεύσει τους ενήλικες από τον διαβήτη τύπου 2, τη νόσο του Πάρκινσον, την ηπατική νόσο, τον καρκίνο του προστάτη, το Αλτσχάιμερ, τον πόνο στην πλάτη του υπολογιστή και πολλά άλλα.

Όσον αφορά τις καρδιακές παθήσεις, μια μεγάλη ανάλυση δεδομένων από τρεις μεγάλες μελέτες που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός ή περισσότερων φλιτζανιών απλού καφέ με καφεΐνη την ημέρα σχετίζεται με μακροπρόθεσμα μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

Σε σύγκριση με άτομα που δεν έπιναν καφέ, η ανάλυση του Απριλίου διαπίστωσε ότι ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας με την πάροδο του χρόνου μειώθηκε μεταξύ 5% και 12% για κάθε φλιτζάνι καφέ που καταναλώνεται καθημερινά σε δύο από τις μελέτες.

david-fanuel-ftkd671tbt8-unsplash.jpg
Photo by David Fanuel on Unsplash

Ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας παρέμεινε ο ίδιος για την κατανάλωση καθόλου καφέ ή ενός φλιτζανιού την ημέρα στην τρίτη μελέτη. Αλλά όταν οι άνθρωποι έπιναν δύο ή περισσότερα φλιτζάνια μαύρου καφέ την ημέρα, ο κίνδυνος μειώθηκε κατά περίπου 30%, σύμφωνα με την ανάλυση.

«Η συσχέτιση μεταξύ της καφεΐνης και της μείωσης του κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας αποτέλεσε έκπληξη», δήλωσε τον Απρίλιο ο επικεφαλής συγγραφέας Δρ Ντέιβιντ Κάο, ιατρικός διευθυντής του Κέντρου Εξατομικευμένης Ιατρικής του Κολοράντο στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Κολοράντο στην Aurora. «Ο καφές και η καφεΐνη συχνά θεωρούνται από τον γενικό πληθυσμό “κακοί” για την καρδιά, επειδή οι άνθρωποι τους συνδέουν με ταχυπαλμίες, υψηλή αρτηριακή πίεση κ.λπ. Η σταθερή σχέση μεταξύ της αύξησης της κατανάλωσης καφεΐνης και της μείωσης του κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας ανατρέπει αυτή την υπόθεση», ανέφερε ο Kao σε δήλωσή του.

Στη μελέτη του Απριλίου, το όφελος δεν επεκτάθηκε στον καφέ χωρίς καφεΐνη. Αντίθετα, η ανάλυση διαπίστωσε μια συσχέτιση μεταξύ του καφέ χωρίς καφεΐνη και του αυξημένου κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια.

Η καρδιακή ανεπάρκεια εμφανίζεται όταν μια εξασθενημένη καρδιά αποτυγχάνει να τροφοδοτήσει τα κύτταρα του σώματος με αρκετό αίμα για να λάβουν το οξυγόνο που απαιτείται για να διατηρηθεί η σωστή λειτουργία του σώματος. Τα άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια υποφέρουν από κόπωση και δύσπνοια και δυσκολεύονται να περπατήσουν, να ανέβουν σκάλες ή άλλες καθημερινές δραστηριότητες.

«Αν και δεν είναι σε θέση να αποδείξουν την αιτιότητα, είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι αυτές οι τρεις μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και ότι ο καφές μπορεί να αποτελέσει μέρος ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου, εάν καταναλώνεται σκέτος, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και γαλακτοκομικών προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως η κρέμα γάλακτος», δήλωσε η εγγεγραμμένη διαιτολόγος Penny Kris-Etherton, αμέσως προηγούμενη πρόεδρος της Επιτροπής Ηγεσίας του Συμβουλίου για τον Τρόπο Ζωής και την Καρδιομεταβολική Υγεία της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, σε δήλωσή της τον Απρίλιο. Η ίδια δεν συμμετείχε στην έρευνα.

Λίγη προσοχή

Πολλές μελέτες για τον καφέ έχουν γίνει μόνο για την κατανάλωση μαύρου καφέ. Ωστόσο, η προσθήκη γαλακτοκομικών, σακχάρων, αρωμάτων ή μη γαλακτοκομικών κρέμας μπορεί να προσθέσει πολλές θερμίδες, ζάχαρη και λίπος, γεγονός που θα μπορούσε να αναιρέσει τα οφέλη του καφέ για την υγεία της καρδιάς, συμβουλεύει η AHA (American Heart Association).

peter-pivak-iiqo64hiwzo-unsplash.jpg
Photo by Peter Pivák on Unsplash

Ο τρόπος παρασκευής του καφέ σας μπορεί επίσης να επηρεάσει τα οφέλη του καφέ για την υγεία σας. Ο φιλτραρισμένος καφές συλλαμβάνει μια ένωση που ονομάζεται καφεστόλη και υπάρχει στο ελαιώδες μέρος του καφέ. Η καφεστόλη μπορεί να αυξήσει την κακή χοληστερόλη σας ή την LDL. Ωστόσο, αν χρησιμοποιείτε γαλλικό πιεστήριο, τουρκική καφετιέρα ή το βράζετε τον καφέ σας (όπως γίνεται συχνά στις σκανδιναβικές χώρες), η καφεστόλη δεν απομακρύνεται.

Και ορισμένοι άνθρωποι πρέπει να είναι προσεκτικοί με την κατανάλωση καφέ, όπως έδειξαν έρευνες. Μια μελέτη του 2017 διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων από 4 φλιτζάνια την ημέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έχουν συνδεθεί με χαμηλό βάρος γέννησης, πρόωρο τοκετό και θνησιγένεια.

Οι άνθρωποι με προβλήματα ύπνου ή ανεξέλεγκτο διαβήτη θα πρέπει να συμβουλευτούν το γιατρό τους πριν προσθέσουν καφεΐνη στη διατροφή τους, λένε οι ειδικοί. Ο καφές αυξάνει επίσης την πιθανότητα καταγμάτων των οστών στις γυναίκες που διατρέχουν κίνδυνο. Στους άνδρες, ωστόσο, ο καφές δεν είχε καμία τέτοια επίδραση.

Και, τέλος, τα οφέλη του καφέ δεν ισχύουν για τα παιδιά – ακόμη και οι έφηβοι δεν πρέπει να πίνουν κόκα κόλα, καφέδες, ενεργειακά ποτά ή άλλα ροφήματα με οποιαδήποτε ποσότητα καφεΐνης, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής.

Πηγή:ethnos.gr

Πηγή

Back To Top