skip to Main Content
Ο (εκπαιδευτικός) γύρος του κόσμου!

Ο (εκπαιδευτικός) γύρος του κόσμου!

Ο «ευσεβής πόθος» από το σύνολο σχεδόν της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας τα τελευταία -τουλάχιστον- δεκαπέντε  έτη ήταν το πώς ένα «σφιχτό» / «αυστηρό» σύστημα  ελέγχου / αξιολόγησης της δημόσιας εκπαίδευσης,  θα είχε συμβάλει στην ενοποίηση του περιεχομένου της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην επακόλοθη αναβάθμιση της ποιότητάς της!

Εις μάτην! Ενδεικτικά αναφέρονται οι ανεπιτυχείς απόπειρες μέσω του Π.Δ. 152/2013 και του ν. 4024/2011, οι οποίες «έμειναν στα χαρτιά» αφού διαδραμάτησαν -και πάλι- «ενεργό» ρόλο οι συνδικαλιστικές Οργανώσεις Ο.Λ.Μ.Ε (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) και Δ.Ο.Ε (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) στην μη υλοποίησή τους.

Μερίδα της κοινωνίας ισχυρίστηκε τότε ότι ασκήθηκε -και πάλι- δογματισμός από μέρους των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και πως παρέμειναν προσκολλημένοι στην άρνησή τους  σε οποιοδήποτε αξιολογικό σύστημα.

Έτσι φτάσαμε στο «σήμερα» με το εν εξελίξει εγχείρημα της νυν ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας (με την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της Απόφασης με Αριθμ. 6603/ΓΔ4, 20/01/21, ΦΕΚ 140, Τεύχος Β’  “Για τον συλλογικό  προγραμματισμό, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο”)  το οποίο  προτείνει το σύστημα αξιολόγησης, έχοντας «στραμμένο το βλέμμα» στη λειτουργική βελτίωση των σχολείων μας, ισχυριζόμενο ότι η αξιολόγηση που θα εφαρμοστεί δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για τους αξιολογούμενους εκπαιδευτικούς!

Η σωστή δόμηση της «πυραμίδας» της αξιολόγησης είναι σημαντική για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου. Έτσι οφείλουμε να ξεκινάμε από το  χαμηλότερο επίπεδο, την σχολική τάξη, να συνεχίζουμε με ολόκληρη την σχολική μονάδα, και, προχωρώντας ιεραρχικά,  να αξιολογούμε συνολικά την σχολική πραγματικότητα σε επίπεδο δήμου, νομού, περιφερειακής ενότητας κ.λ.π.

Δεν μπορούμε ωστόσο να είμαστε σωστοί αξιολογητές, αν δεν λάβουμε υπόψη τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού που ζει σε μια ακριτική περιοχή, σε σχέση με τους μαθητές ενός μεγάλου ιδιωτικού σχολείου του κέντρου (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).

Περισσότερα στο επισυναπτόμενο αρχείο εδώ.

Ο Ανδρέας Κολαϊτης  είναι Διεθνολόγος, Τεχνολόγος Εφαρμογών Τουρισμού

Πηγή

Back To Top