skip to Main Content
ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ MAZDA3 HATCH 2

ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΟ MAZDA3 HATCH 2.0 186hp

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Στον… αστερισμό του «Kodo»

Το Mazda3 παρουσιάστηκε το 2003 αντικαθιστώντας το 323 και σύντομα έγινε εμπορική επιτυχία σε παγκόσμιο επίπεδο, μιας και κυκλοφόρησε από την πρώτη ημέρα του λανσαρίσματός του σε Ηνωμένες Πολιτείες, Ευρώπη και Αυστραλία, με τον Καναδά και την Κίνα να ακολουθούν μερικά χρόνια αργότερα.

Η τέταρτη γενιά του Mazda3 παρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2018 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες και συνέβαλε ώστε το «τριάρι» να γίνει το ταχύτερα πωλούμενο όχημα της Mazda, με αθροιστικές πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2019 πάνω από 6 εκατομμύρια μονάδες.

Το νέας γενιάς μικρομεσαίο μοντέλο έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο των βραβευμένων μοντέλων της Mazda που έχουν σχεδιαστεί με τη φιλοσοφία του Kodo: τη φιλοσοφία της ψυχής της κίνησης.

Τούτο γίνεται αντιληπτό αμέσως, καθώς η σχεδιαστική προσέγγιση του Mazda3 είναι ξεκάθαρη με την πρώτη ματιά. Έντονες ακμές στο μπροστινό μέρος, με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, σε συνδυασμό με μια σπορτίφ σιλουέτα και ένα «καθαρό» πίσω μέρος με μυώδη χαρακτήρα, αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού hatchback.

Και στο εσωτερικό, όμως, το Mazda3 έχει το δικό του, ξεκάθαρο χαρακτήρα, με το ταμπλό να αποπνέει δυναμισμό και τον πίνακα οργάνων να τραβά το βλέμμα. Η ευμεγέθης κεντρική κονσόλα συμβάλλει στη δημιουργία μιας «κουπέ» αίσθησης, μιας και φτάνει μέχρι ψηλά, δημιουργώντας μια… αλά ΜΧ-5 ατμόσφαιρα.

 

Γεμάτο τεχνολογία

Το Mazda3 αισθάνεται στο φυσικό του περιβάλλον είτε επιταχύνει, στρίβει ή φρενάρει, φιλτράροντας ταυτόχρονα κάθε ανωμαλία του δρόμου, πριν αυτή φτάσει στους επιβάτες. Η θέση οδήγησης βρίσκεται και αυτή σε απόλυτη ταύτιση με τον οδηγό. Το νέο κάθισμα, για παράδειγμα, κρατά τη λεκάνη όρθια ακολουθώντας τη φυσική κίνηση του σώματος έτσι ώστε να βοηθά στη μείωση της κούρασης.

Μάλιστα, σημείωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα και στις 4 κατηγορίες δοκιμών του Euro NCAP κατέχοντας υψηλό επίπεδο προστασίας για ενήλικους επιβάτες, παιδιά επιβάτες, ευπαθείς χρήστες του δρόμου (ασφάλεια πεζών) και σε σημαντικά ανεπτυγμένα συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας.

Αυτό αποδίδεται σε τρεις κυρίως παράγοντες: Στην υιοθέτηση της τελευταίας γενιάς αρχιτεκτονικής κατασκευής του αυτοκινήτου με την ονομασία Skyactiv, με βασικό χαρακτηριστικό το ελαφρύ αμάξωμα υψηλής ακαμψίας και ταυτόχρονα απορρόφησης συγκρούσεων, στις περαιτέρω διευρυμένες και προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας i-Activsense που βοηθά τον οδηγό στην αναγνώριση και αποφυγή ενδεχόμενων κινδύνων.

Το Mazda3 εφοδιάζεται με τρία πρόσφατα εξελιγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας: σύστημα παρακολούθησης οδηγού, προειδοποίησης εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας και σύστημα υποβοήθησης οδήγησης σε μποτιλιάρισμα. Επιπρόσθετα, διατίθεται πλέον και ένας αριθμός υπαρχόντων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, τα οποία είτε αναβαθμίστηκαν είτε ήδη διατίθενται και ενσωματώνονται στο νέο μοντέλο.

Πέρα από όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας ενός αυτοκινήτου, όταν συμβεί το ατύχημα, τα μέτρα παθητικής ασφάλειας είναι εκείνα που θα προστατεύσουν τους επιβάτες και τους πεζούς από τραυματισμούς. Χάρη στις βελτιώσεις που ξεκινούν από την αναβάθμιση της δομής του αμαξώματος και φτάνουν μέχρι την εξελιγμένη σχεδίαση των καθισμάτων, το Mazda3 σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

Μια και ο λόγος για τα καθίσματα, το Mazda3 μπορεί άνετα να φιλοξενήσει πέντε άτομα στο εσωτερικό του, με το χώρο αποσκευών των 258 λίτρων να έχει κανονικό σχήμα και να μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.026 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

 

Στον δρόμο

Οδηγώντας το Mazda3 στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε τις αρετές του. Η ανάρτηση, απόλυτα ραφιναρισμένη, απορροφά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, την ώρα που ο δίλιτρος κινητήρας e-Skyactiv X με τους 186 ίππους στις 6.000 σ.αλ. και τα 240 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. έρχεται για να μας θυμίσει ότι η ευτυχία δεν είναι μόνον… υπερτροφοδοτούμενη.

Αντιθέτως, χάρη στην ομαλή λειτουργία του και τη συνεργασία με το «εξάρι» κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και με το ήπιο υβριδικό σύστημα με τη μπαταρία των 24 Volt, επιταχύνει το αμάξωμα των 1,3 τόνων από στάση μέχρι τα 100 χιλιόμετρα σε 8,1’’, χαρίζοντάς του τελική ταχύτητα 216 χιλιομέτρων την ώρα! Όσο για την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κάτω από τα 6 λίτρα.

Πηγή

Back To Top