skip to Main Content
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ : «Χτίζουμε στρατηγικές συμμαχίες και δεν αφήνουμε ούτε μία ημέρα ανεκμετάλλευτη»

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΚΙΛΙΑΣ : «Χτίζουμε στρατηγικές συμμαχίες και δεν αφήνουμε ούτε μία ημέρα ανεκμετάλλευτη»

«Χτίζουμε στρατηγικές συμμαχίες και δεν αφήνουμε ούτε μία ημέρα ανεκμετάλλευτη»

Συνέντευξη του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασίλη Κικίλια, στον  Αντώνη Κυρίκο

 

 

Αισιόδοξος αλλά και ρεαλιστής και πάνω από όλα παίχτης της ομάδας.

Ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας σε μια συνέντευξη γεμάτη Ελλάδα στο grtraveller.

 

Κύριε υπουργέ υπάρχει η αισιοδοξία πως το 2022 θα κάνουμε ρεκόρ σε αφίξεις και εισπράξεις. Τη συμμερίζεσθε;

Πράγματι, τα σήματα μέχρι στιγμής είναι πολύ ισχυρά για το τουριστικό μας προϊόν. Όμως, όπως συνηθίζω να λέω, παραμένουμε ρεαλιστικά αισιόδοξοι, καθώς «ταμείο» θα κάνουμε στο τέλος του 2022. Η μάχη που δίνουμε είναι συνεχής και πολύ στοχευμένη, προκειμένου να έχουμε ποιοτικές υπηρεσίες, περισσότερες αφίξεις παντού, για περισσότερο χρονικό διάστημα και με υψηλότερη μέση δαπάνη. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι όντως ορατά και μάλιστα σε μία χρονιά εν μέσω πολλαπλών κρίσεων, έπειτα από δύο και πλέον χρόνια πανδημίας, με έναν πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης και με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης. Η χώρα μας επιστρέφει δυναμικά, μέσα από σκληρή, επίμονη δουλειά και σωστή προετοιμασία. Η Ελλάδα, αυτή τη στιγμή, είναι το νούμερο 5 τουριστικό brand παγκοσμίως. Μέχρι το τέλος της σεζόν, αναμένουμε περισσότερους από 500.000 Αμερικανούς τουρίστες, με απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ, χωρίς σε αυτό τον αριθμό να συνυπολογίζουμε τις πτήσεις transit. Μάλιστα, τα εισιτήρια για direct πτήσεις από Αμερική προς το «Ελ. Βενιζέλος» είναι εξαντλημένα σχεδόν μέχρι και τα τέλη Αυγούστου. Μόνο τον μήνα Απρίλιο, επισκέφθηκαν τη χώρα μας από το Ισραήλ, περισσότεροι από 100.000 ταξιδιώτες.

 

“Έχω επιλέξει το ομαδικό παιχνίδι. Γιατί μου αρέσει η αίσθηση της ομάδας,

η αίσθηση της ομαδικής δουλειάς και της συλλογικής προσπάθειας.”

 

Η Ελλάδα αποτελεί νούμερο έναν προορισμό στον οδικό τουρισμό για τους Ρουμάνους, ενώ βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων από τις αγορές της Μ. Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Σερβίας και της Σκανδιναβίας.

 

 

Παράλληλα, σημαντική αύξηση παρατηρείται και στις θέσεις των μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες προσθέτουν συνεχώς νέους προορισμούς. Τα στοιχεία αυτά, ωστόσο, δεν μας επιτρέπουν να εφησυχάζουμε. Συνεχίζουμε να χτίζουμε στρατηγικές συμμαχίες για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος και δεν αφήνουμε ούτε μία ημέρα ανεκμετάλλευτη.

 

 

Βιώσιμοι τουριστικοί προορισμοί και επιμήκυνση τουριστικής περιόδου. Είναι τα μεγάλα στοιχήματα του Υπουργείου Τουρισμού;

 

 

Τόσο η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όσο και η ενίσχυση ενός βιώσιμου τουριστικού μοντέλου με όρους ισόρροπης και αειφόρου ανάπτυξης σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, ήταν από τους πρωταρχικούς στόχους που έθεσα προσωπικά από τη στιγμή που ο Πρωθυπουργός μού εμπιστεύτηκε το σημαντικό χαρτοφυλάκιο του τουρισμού. Και αυτό γιατί, το τουριστικό μας προϊόν αποτελεί τη βασική πηγή εισοδήματος για τη μέση ελληνική οικογένεια, τη μέση ελληνική επιχείρηση. Είναι -όπως συνηθίζω να λέω- η λαϊκή οικονομία της Ελλάδας που «παράγει» το 25% του ΑΕΠ της χώρας και αφορά εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες εργαζόμενους οι οποίοι απασχολούνται σε κλάδους που σχετίζονται, άμεσα ή έμμεσα, με τον τουρισμό: από τον πρωτογενή τομέα, τον ξενοδοχειακό κλάδο και τα καταλύματα μέχρι τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τη μέση εμπορική επιχείρηση και τον κατασκευαστικό κλάδο. Μέλημά μας ήταν, λοιπόν, να «φωτίσουμε» όσο το δυνατόν περισσότερους προορισμούς σε όλη τη χώρα, ιδίως τους λιγότερο προβεβλημένους. Και αυτό γιατί, μέρισμα από την επιτυχία του τουρισμού δικαιούνται όλοι. Με μεγάλη χαρά, βλέπω σήμερα τις προσπάθειές μας να αποδίδουν καρπούς. Νέοι προορισμοί -όπως η Ήπειρος, η κεντρική και δυτική Μακεδονία, αλλά και νησιά όπως η Χάλκη, η Σύμη και η Αστυπάλαια- έχουν μπει δυναμικά στον χάρτη δώδεκα μήνες τον χρόνο, μεγάλοι «παίκτες» του εξωτερικού επενδύουν στη χώρα μας, ενώ μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2022 οι εισπράξεις από το τουριστικό μας προϊόν αυξηθήκαν 342%, σε σχέση με πέρυσι. Όλα αυτά σημαίνουν περισσότερα έσοδα για τη χώρα, αλλά και ζεστό χρήμα που καταλήγει αδιαμεσολάβητα στις τσέπες των Ελλήνων πολιτών.

Η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού είναι ψηλά στις προτεραιότητες σας;

Η προώθηση του θεματικού τουρισμού συνεχίζει να αποτελεί στρατηγική μας στόχευση, καθώς συνδέεται άμεσα με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση λιγότερο δημοφιλών προορισμών στη χώρα μας, για τα οποία μιλήσαμε εκτενώς προηγουμένως. Απαντώντας στην ερώτηση σας, να αναφέρω ενδεικτικά την πολύ σημαντική επένδυση της σουηδικής Apollo και της γερμανικής Der Turistik στον αθλητικό τουρισμό με ξενοδοχείο στη Λήμνο, στο οποίο θα προπονούνται την άνοιξη και το φθινόπωρο αθλητές της Σουηδικής Ολυμπιακής Ομοσπονδίας. Και μιλώντας για τον αθλητικό τουρισμό, αρκεί να σας πω ότι για το Ράλι Ακρόπολις το φθινόπωρο, οι διοργανωτές ψάχνουν 4.000 δωμάτια στη Φθιώτιδα, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των ομάδων. Αλλά και οι επιδόσεις στην κρουαζιέρα δικαιώνουν τη στρατηγική που ακολουθήσαμε όλους τους προηγούμενους μήνες, με τις αφίξεις στον Πειραιά να εμφανίζουν σήμερα αύξηση 130% και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 250%. Νομίζω ότι πολύ εύκολα καταλαβαίνουμε όλοι τι σημαίνουν τα μεγέθη αυτά για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, των επαγγελματιών και των παραγωγών κάθε περιοχής. Και είμαστε ακόμη στην αρχή.

Είναι η Ελλάδα ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις στον τουρισμό;

Στα τρία σχεδόν χρόνια που έχουν περάσει από τη μεγάλη εκλογική νίκη της Νέας Δημοκρατίας, η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αποκατέστησε την εμπιστοσύνη αγορών, επενδυτών και εταίρων και προχώρησε σε όλες τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που έχουν καταστήσει την Ελλάδα μία φιλόξενη επενδυτική χώρα. Σήμερα, όλες οι μεγάλες πολυεθνικές στον τουρισμό βρίσκονται στη χώρα μας, κατασκευάζοντας -ή ανασκευάζοντας- ξενοδοχεία και καταλύματα υψηλού επιπέδου, επενδύοντας μάλιστα σε μη προβεβλημένους τουριστικούς προορισμούς. Αναφέρθηκα προηγουμένως στη μεγάλη επένδυση για το νέο αθλητικό ξενοδοχείο στη Λήμνο, που από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του εμφάνισε πληρότητα 100%. Αντίστοιχη επένδυση από την Apollo και τη Der Turistik έχει γίνει και στα Σύβοτα, η ισραηλινή Brown ανακοίνωσε και υλοποιεί ήδη ένα επενδυτικό πλάνο με 50 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα -και μάλιστα σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς- ενώ ισχυρό είναι το ενδιαφέρον στον τουριστικό κλάδο και από Σαουδάραβες επενδυτές. Όλα αυτά, φυσικά, μεταφράζονται σε νέες, ποιοτικές θέσεις εργασίας για τους Έλληνες πολίτες, επιφέρουν υπερπολλαπλάσια έσοδα στα κρατικά ταμεία και αναβαθμίζουν το αναπτυξιακό αποτύπωμα σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας.

Ποια χαρακτηριστικά από την εποχή του αθλητισμού «επιστρατεύετε» για να αντέξετε τη πίεση της πολιτικής;

Πολλοί λένε ότι η πολιτική είναι ένα μοναχικό «άθλημα». Προσωπικά, δεν συμφωνώ με αυτό. Έχω επιλέξει το ομαδικό παιχνίδι. Γιατί μου αρέσει η αίσθηση της ομάδας, η αίσθηση της ομαδικής δουλειάς και της συλλογικής προσπάθειας. Ο αθλητισμός με δίδαξε να μην τα παρατάω. Μου έμαθε να σηκώνομαι, όταν πέφτω. Μου έμαθε ότι τίποτα δεν σου χαρίζεται στη ζωή, παρά μόνο με επιμονή, σκληρή δουλειά, πειθαρχία, οργάνωση και σωστή προετοιμασία. Με βοήθησε να ακούω και μου δίδαξε τη σημασία της συστράτευσης σε έναν κοινό σκοπό.  Αυτή είναι η στάση ζωής που έχω ακολουθήσει μέχρι σήμερα. Και που θα συνεχίσω να ακολουθώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σας συνήθεια που σας ξεκουράζει μετά από μια δύσκολη ημέρα;

Δεν θα τη χαρακτήριζα συνήθεια. Το καταφύγιό μου είναι η οικογένειά μου. Η σύζυγός μου και ο γιος μου. Η πολιτική είναι πάρα πολύ σημαντική. Και είναι αλήθεια ότι αφιερώνω σε αυτήν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μου. Όμως, η γυναίκα μου και το παιδί μου είναι οι δύο άνθρωποι που με αποφορτίζουν και αποτελούν το στήριγμά μου σε κάθε δύσκολη στιγμή. Η αληθινή ευτυχία, εξάλλου, πιστεύω ότι περνάει μόνο μέσα από αυτόν τον δρόμο. Την ισορροπία μεταξύ της προσωπικής και της επαγγελματικής μας ζωής.

Ποιοι είναι οι δύο αγαπημένοι σας προορισμοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Θα ξεχωρίσω την Ελλάδα. Χωρίς όμως να μπορώ να διαλέξω κάποιον προορισμό. Σίγουρα, θυμάμαι τις καλοκαιρινές μου διακοπές ως παιδί στη Σύρο. Σίγουρα, αγαπώ τη λακωνική Μάνη, ιδιαίτερη πατρίδα του πατέρα μου. Η Ελλάδα είναι ένας πραγματικά μαγευτικός τόπος για να ζεις, με πλούσιες ομορφιές και μοναδικούς ανθρώπους. Και είναι αυτό το ξεχωριστό συναίσθημα που θέλαμε να φωτίσουμε και με τη νέα μας καλοκαιρινή τουριστική καμπάνια. Τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει η χώρα μας στον επισκέπτη, σε κάθε της διάσταση. Εκείνη την εμπειρία που αιχμαλωτίζει καθεμία από τις πέντε μας αισθήσεις και που κάνει τον ταξιδιώτη, που επισκέπτεται τη χώρα μας, να θέλει να μείνει εδώ για… πάντα.

 

Πηγή

Back To Top